Efter att det blev aktuellt med ny kök, gick vi först till Noblessa och Kvik. Priset hos Noblessa blev 68000 utan montering och vitvaror, 10 % skulle tillkomma för montering. Kvik ville ha 59000 och det var på ett ungefär eftersom hon var tvungen att ringa till Danmark och fråga angående priset. Vi valde Noblessa eftersom dem har mycket större sortiment .
Lite förskning gav info att köket egentligen heter Nobilia och tillverkas i Tyskland.
Tog kontakt med flera återförsäljare i Tyskland, några svarade aldrig - kanske pga engelska en svarade direkt och efter några mail fram och tillbaka kom det med priset.

3650 EUR vill dem ha för likadant kök som hos Noblessa med 50 % rabat kostade 68000. Åkte till Tyskland och efter en timme blev det köp. Priset landade på 3620 EUR , och mycket tillbehör som jag skulle betala extra i Sverige var det inräknad i priset. ( karusell i 2 hörnskåp, inlägg för bestick osv.).Mellan 4-6 veckor skulle köket leveraras till dem.

Efter tre och en hlav vecka kom det e-mail att köket skulle anländer på fredag.
Veckan efter på torsdag var ja nere i Tyskland och nu ligger köket klart att monteras.

Resa (passade på att besöka brorsan i Holand) plus köket kostade allt som allt ca 50000.

Nu ändrar jag om i hela köket, har inte hunnit montera men bilder kommer inom kort.

Otroligt vilka priser dem tar i Sverige, man blir bara galen. Fick inte någon 50% rabat i Tyskland men ändå var det ca 55 % biligare än hos Noblessa med 50% rabat, plus att jag fick tillbehör och annat säkert värt 5000 SEK.

Har ni frågor, så svarar mer än jag gärna !

• Gilla
Sonia Solaka
  • Laddar…
Kan man få kontakten till handlaren i tyskland? Var i tyskland finns denne handlare rent geografiskt? (Vi bor i Trelleborg)

Mvh Andreas

Hej Andreas !

Återförsäljare finns i Bielefeld, 10 mil från Hannover. De heter www.moebel-akut.de och den kille vi hade mest kontakt heter Stephan Gottwald. Du kan skriva till honom på [email protected]

Jag bor i Stockholm, för dig är det mycket närmare.

Lycka till

Efter att all renovering blev klart öppnade jag första väggskåp och till min förvåning insåg jag att dem saknar mjukstängande gångjärn.
Skrev e-post till dem sent på kvällen, kl 10 dagen efter skriver dem tillbaka och ber om ursäkt missuppfattning som kanske beröde på språket och säger att dem skickar grejer till mig utan extra kostnad.

Kan det bli bättre ?

Det vart ett schysst kök!
Lite annorlunda bänkskiva men den funkar bra med resten av köket.

Var det platta paket eller var det färdigmonterat när du hämtade hem det?
Jag och kompisen delar på transporten så det blir ett bra klipp för oss bägge, samt en massa öl till sommaren :p
//Sture

Hej

Allt är ihopskruvad, hål för handtag förborrade.

Om ni är två som ska köpa tänk att hyra en stor lastbil, men då har ni mycket plats för öl :)

MVH
bi4ns

Hur stor transport hade du?

En Ranault Master 11 m3, och det räckte precis, kvar fanns det plats för några öl.

då får vi hitta någon med C-kort och har tillgång till bil och som vill handla billig dricka.

Hejsan!
Ursäkta inlägg på en gammal tråd..
Vi har följt din tråd och beställt kök av moebel-akut.de. Tack så väldigt mycket för tipset. Hittills har allt gått jättebra, Marius som jag mailat med är supertrevlig och väldigt hjälpsam. I mars ska vi hämta köket och nu är jag lite fundersam på vilken storlek på lastbil man ska hyra? Du skrev att ni hade 11 kubiks lastutrymme... Hur stort kök har ni då?
Priserna på öresundsbron samt färja blir ju billigare om man har en bil under 6 meter... Vilken väg tog du ner?

tacksam för svar
Evelina

Hej Evelina

Du kan bilda en uppfattning hur stor är köket genom att titta på bilder på http://www.styleroom.se/album/6425
Vägen ner var E4 till Helsingborg - Helsingör, samt Rodby - Puttgarden, från Puttgarden är det cirka 40 mil söderut via Hamburg och Hannover. För mig räckte Renault Master precis, kommer ihåg om den var längre än 6m. Hoppas detta hjälper.

Lycka till

Tack så mycket för ditt svar. Det blir nog ändå en mercedes sprinter vi hyr, vågar inte chansa på mindre. Är väldigt nyfiken på detta. Ska bli superkul. Tack än en gång för tipset!

S
Hyr en som har fyrkantigt skåp för det är väldigt kompatibelt med köksstommar :)
Mer för samma volym så att säga.

Hejsan!
Tänkte bara meddela att det går finfint att köpa nobilia kök i Tyskland! Allt fungerade som det skulle och allt va med enligt beställningsordern. Vad som däremot kan vara värt att tänka på är att just detta varuhuset moebel-akut inte tar VISA-kort. Vilket resulterade i lite krånglande med kontanter. Vi är supernöjda och rekommederar andra att göra samma sak!

Mvh Evelina

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.