Någon som har Noblessakök?
Hur är kvaliteten?
Gör de ett bra jobb när de installerar?
Vi har bokat ett möte för planering, skall bli intressant och se vad de har att komma med.

Ingen erfarenhet av själva installationen, men väl av delarna. Bra kvalite och väldigt gediget, men två saker tänkte inte vi på:

1) Deras 80 breda väggskåp har en "regel" i mitten (framkant). Tysk form av att säkerställa att mercedesen går att ställa i skåpet antar jag, men gör att det blir bökigt att använda skåpet tyvärr.

2) Bakstycket på skåpen sitter drygt 3 cm in i skåpet - gör att skåpdjupet blir något mindre. Det i sig kanske inte är ett problem, men tänk på hur det blir vid väggskåp..

Leveransen var spot on med allt med och själva installationen var busenkel..

Om du söker här så har jag för mig att det var en tråd med liknande titel för några månader sedan, med några som var ganska missnöjda.

Var och titta på Noblessa innan jag köpte kök. Mycket proffsig och duktig försäljare som gjorde en bra planslösning. På avstånd såg deras kök fina ut, men på närmare håll så upplevde jag dem som plastiga och lite typ ”Barbie stuk”. Tyckte inte alls om deras ytor på luckorna. Sedan är mittstaget på väggskåpen helt klart i vägen. Däremot så använde jag mycket av deras planlösning. Prismässigt så var de inte heller speciellt billiga, dyrare än många andra offerter jag fick.

Tompa

Noblessa har någonting med att de hänger upp skåpen på en list, det är nog därför de är 3 cm tjocka i bakkant.

De visade på Plus före jul hur montörerna hade slarvat med skruvarna (trallskruv till gipsvägg eller något liknande) och därför hade samtliga överskåp rasat ner i bänkskivan / spisen, all porslin i skåpen hade gått sönder mm.

Jag tittade på deras luckor, de hade varken ek eller björk. Måste vara svårt att sälja kök i Sverige utan de träslagen. Bok är inte så inne häruppe, men det verkar de älska i Tyskland ?? Jag har för mig att de bara hade melamin eller fanér, inte ''riktigt'' trä. Jag valde bort dem relativt snabbt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.