Hej
Efter senaste tömningen av vår 3kbm tank så lyser fortfarande alarm lampan när man håller inne testknappen.
Är det någon som har nått tips på felkälla?
Jag kan tyvärr inte komma åt givaren i tanken, den är för dumt placerad.
Enligt vad jag läst mig till borde det vara en konduktiv givare som larmar när båda elektroderna omges av vätska.
Kan dock inte tänka mig att de i nuläget omges av vätska..(om det nu är den typen av givare)
Går det mäta eller på annat sätt ta reda på vad som orsakar larmet?
Efter senaste tömningen av vår 3kbm tank så lyser fortfarande alarm lampan när man håller inne testknappen.
Är det någon som har nått tips på felkälla?
Jag kan tyvärr inte komma åt givaren i tanken, den är för dumt placerad.
Enligt vad jag läst mig till borde det vara en konduktiv givare som larmar när båda elektroderna omges av vätska.
Kan dock inte tänka mig att de i nuläget omges av vätska..(om det nu är den typen av givare)
Går det mäta eller på annat sätt ta reda på vad som orsakar larmet?
Tidigare har den alltid bara den nedre lampan lyst grönt vid tryck på testknappen och om det är för hög nivå i tanken lyser även den övre rött.J jonaserik skrev:
Ny lyser den rött som om den registrerar hög nivå i tanken.
Är tämligen säker på att den inte är full.
Tidigare har det blivit trögspolat i toaletterna när den lyser rött.
Inte riktigt säker men har för mig att den lyser grön vid anslutning till transformator, rotade runt lite på nätet.H Henrik Vamos skrev:Tidigare har den alltid bara den nedre lampan lyst grönt vid tryck på testknappen och om det är för hög nivå i tanken lyser även den övre rött.
Ny lyser den rött som om den registrerar hög nivå i tanken.
Är tämligen säker på att den inte är full.
Tidigare har det blivit trögspolat i toaletterna när den lyser rött.
Det är rätt den gröna ska bara lysa med transformator och med batteri med testknappen prov. röd lyser.
Ja, om jag kopplar bort blå eller brun så larmar den inte längre när jag trycker på testknappen.H Håbbe01 skrev:
Då lyser endast kontroll lampan grönt.
Alltså är det troligen något med givaren då.
Kan man mäta över brun och blå på något sätt för att ta reda på vad som är kass?
Vi har haft denna några år och den har alltid varit batteriansluten.J jonaserik skrev:
Kontroll lampan har alltid lyst grönt när jag tryckt på testknappen och tanken varit tom.
När tanken börjat bli full så lyser både kontroll lampan grönt och alarmlampan rött.
Det kan vara så.H Håbbe01 skrev:
Under betonglocket är det sand och två uppstickande rör.
Det borde ju vara så att man ska kunna komma åt tanklocket på något sätt.
Men det känns svårt att komma åt ett lock under sanden. Se bild.