2 033 läst ·
7 svar
2k läst
7 svar
NibeUplink
Hej. NIBEUPLINK (webbsidan och appen) visar att inställt temp värde är 17 grader och Kompressormodulen är blockerad, men själva F1245 display visar 22 grader (ändrat via appen) och Ej blockerad. Historiken verkar uppdateras, Någon som vet hur jag kan få informationen att synka? Som tur är kan jag styra pumpen via webben alt appen, men ser aldrig senaste värdet. VP fungerar som den ska. Mvh Eric
Du måste väl nog kolla med Nibe supporten. Svårt för någon här att säga vad som kan vara fel.eavogels skrev:Hej. NIBEUPLINK (webbsidan och appen) visar att inställt temp värde är 17 grader och Kompressormodulen är blockerad, men själva F1245 display visar 22 grader (ändrat via appen) och Ej blockerad. Historiken verkar uppdateras, Någon som vet hur jag kan få informationen att synka? Som tur är kan jag styra pumpen via webben alt appen, men ser aldrig senaste värdet. VP fungerar som den ska. Mvh Eric
De gånger jag testat ändra inställningar via appen så har nog inställningarna uppdaterats på pumpen direkt och vice versa.
NibeUplink har en egen supportavdelning som bara tar emot frågor via websidan. Jag väntar fortfarande på svar. Tänkte bara kolla, för man brukar inte vara ensamt med sånt.T Turbo_Tail skrev:
Känns som de har lite driftstörningar den sista tiden , oftast nattetid har jag trots anslutning inte fått några ändrade temperaturer trots att jag vet att de ändrats.
Fick svar an NibeUplink support som förklarar en hel del.
Vi har haft lite störningar på tjänsten de sista veckorna och de flesta anläggningar ligger nu online igen, dock kan det i vissa specifika fall krävas en omstart av både värmepump och router så att en kommunikation kan återupptas.
Det kan även förekomma lite mindre störningar på tjänsten som gör att alla funktioner ej fungerar som de skall, det i sin tur påverkar ej driften på er värmepump utan det är bara tjänsten NIBE Uplink som påverkas, vi får be om ursäkt för det och våra tekniker jobbar för fullt så att det snart skall vara åtgärdat.
Vi har haft lite störningar på tjänsten de sista veckorna och de flesta anläggningar ligger nu online igen, dock kan det i vissa specifika fall krävas en omstart av både värmepump och router så att en kommunikation kan återupptas.
Det kan även förekomma lite mindre störningar på tjänsten som gör att alla funktioner ej fungerar som de skall, det i sin tur påverkar ej driften på er värmepump utan det är bara tjänsten NIBE Uplink som påverkas, vi får be om ursäkt för det och våra tekniker jobbar för fullt så att det snart skall vara åtgärdat.
Eftersom VP är ny och jag inte riktig har lärt mig allt, vågade jag inte 'starta om' den bara för att NibeUplink supporten tycker det.
Men det löste Vattenfall åt mig, genom att skapa ett strömavbrott i Uppland, i lördags mellan 15 och 17.
Ibland behöver man hjälp på traven.
Problems solved.
Men det löste Vattenfall åt mig, genom att skapa ett strömavbrott i Uppland, i lördags mellan 15 och 17.
Ibland behöver man hjälp på traven.
Problems solved.
Klicka här för att svara