Har nyligen flyttat till ett hus med denna installation. Vad har ni för parametrar inställda för en ekonomisk och komfortabel drift?
Har även en luft luft pump som komplement för uppvärmning.
 
  • En värmepumpsinstallation i ett förrådsutrymme med en Fighter 500 enhet och isolerade ventilationsslangar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det där ser lite mystiskt ut! Är det ett FTX-aggregat till höger om frånluftsvärmepumpen? Ser ut som frånluftsslangen saknas på 360P uppe till höger?? Det viktigaste är att ställa in en lämplig värmekurva med lutning och förskjutning som ger en jämn värme i huset, t.ex. 21 °C oavsett det är höst, vinter eller vår. Så många termostater som möjligt bör stå helt öppna på radiatorer och golvvärme. Sedan ska man kontrollera att avluftstemperaturen ligger på runt +5 °C (0 - 10) när kompressorn arbetar. Det ger energibesparingen.
 
Det är ett FTX system och det är då luftvärmt huset. Det sitter en vattenurets till FTX en.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.