Det där ser lite mystiskt ut! Är det ett FTX-aggregat till höger om frånluftsvärmepumpen? Ser ut som frånluftsslangen saknas på 360P uppe till höger?? Det viktigaste är att ställa in en lämplig värmekurva med lutning och förskjutning som ger en jämn värme i huset, t.ex. 21 °C oavsett det är höst, vinter eller vår. Så många termostater som möjligt bör stå helt öppna på radiatorer och golvvärme. Sedan ska man kontrollera att avluftstemperaturen ligger på runt +5 °C (0 - 10) när kompressorn arbetar. Det ger energibesparingen.
Det är ett FTX system och det är då luftvärmt huset. Det sitter en vattenurets till FTX en.
Sitter en slang där bakom i mörkret
Klicka här för att svara

