5 418 läst ·
31 svar
5k läst
31 svar
Nibe Fighter 1215 - Låg framledningstemperatur
Men om displayenheten är glapp å visar lite olika tempraturer så agerar ju kompressorn efter det ex om parentes värdet är 18° och framledningstemp är 24° så startar ju inte kompressorn för att framledningstemp är för hög
På displayen för utetemperatur så syns bara den siffran och enligt manualen så ska rumstemperatur visas där också om det finns en innegivare. Det tolkar jag som att den endast kör på utegivare, eller finns det någon annan inställning?mrsnhp skrev:
Vi har inte heller någon innegivare så jag vet inte hur det brukar se ut, men jag har sett i manualen att det finns inställningar för det någonstans. Det kan vara i servicemenyn om din modell också har en sådan. Man måste slå på servicemenyn någon annanstans i menyerna för att den ska synas.B Burngrove skrev:
Annars låter det ju som att den helt enkelt räknar fel av någon anledning. Kanske dags att tillkalla servicetekniker som kan kolla att styrkretsen funkar som den ska?
Jag jag tänker också det. Ringde och fick förslag att göra en norsk reset men det hjälpte inte så jag får kontakta honom igen så får dom komma och kika.mrsnhp skrev:
Vi har inte heller någon innegivare så jag vet inte hur det brukar se ut, men jag har sett i manualen att det finns inställningar för det någonstans. Det kan vara i servicemenyn om din modell också har en sådan. Man måste slå på servicemenyn någon annanstans i menyerna för att den ska synas.
Annars låter det ju som att den helt enkelt räknar fel av någon anledning. Kanske dags att tillkalla servicetekniker som kan kolla att styrkretsen funkar som den ska?
Ja verkar såT tobbetk skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Statusen just nu är att jag har ett bra börvärde, kompressorn jobbar och elementen blir varma.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag ska kika på en stund för att se om något har ändrats