Hejsan experter! Räcker ut min hand till er och behöver hjälp.
Har ett älvsbyhus från 2015. Enplan på 168kvdm. INGEN golvvärme.
Nibe750 CU3x400V.
Får larmet - korta drifttider för kompressor. 229 och blir inte klok. '
*Har luftat systemet radiatorer och 4nipplar på Niben,
*Nytt luftfilter
*Cirkpump på full hastighet
*Termostater är fullt öppna
*Fabriksåterställning gjord.
Märker att jag får värme ut i alla radiatorer på bara tillsats (elpatronen), Radiatorerna som står längst bort i huset sackar efter lite. Men så fort jag sätter på auto så dröjer det inte länge förrens larmet kommer. Kan det vara nån inställning som ska göras? garantin löpte givetvis precis ut.
Tacksam för svar. Med vänlig hälsning
Digital display på en värmepump med olika temperaturvärdar och statusikoner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Display på en värmepump som visar olika temperaturvärden och inställningar, bl.a. framledningstemperatur och rumstemperatur.
Skapa konto

Digital display på en Nibe750 CU3x400V värmepump visar en servicemeny med information om kompressorfrekvens och driftbegränsningar.
Skapa konto

Display på värmepump med statusinformation och larm för korta drifttider på kompressor.
Skapa konto

Display på en värmepump som visar serviceinformation och värden för avfrostning och lufttäthet.
Skapa konto

Display på värmepump som visar olika temperaturvärden och larmkod EE160.
Skapa konto

Display på värmepump med felmeddelande och inställningsstatus, indikerar problem med systemet.
Skapa konto

LCD-display på en Nibe värmepump som visar serviceinformation och felmeddelanden.
Skapa konto

Digital display av en värmepumps kontrollpanel med menyalternativ och varningsmeddelande.
Skapa konto

Display på värmepump med servicemeny, visar larm för "korta drifttider för kompressor".
Skapa konto

Närbild på display av en värmepump som visar serviceinformation med statusmeddelanden.
Skapa konto

Skärmbild av värmepumpens serviceinformation med nätverksinställningar och tomma IP-adressfält.
Skapa konto

Värmepumpsdisplay visar serviceinformation med tekniska specifikationer och inställningsvärden.
Skapa konto

Närbild av en värmepumps display som visar serviceinformation, inkluderat produkt- och serienummer.
Skapa konto

Ser ut som de är dåligt flöde på värmesystemet. Dt är är nästan 8grader när den strävar efter 4 och endast 0.5kw tillsats och interna cirkpumpen går på max. Kolla smutsfilter om de finns, termostatventiler osv

Hej alla!
Felet var en slang som vart igensatt.
slang från cirkpump ut till alla radiatorer.

Slangen var fel från installatör enligt teknikern. Och tål inte varmvatten.
Ringde Älvsbyhus som installerat i husfabriken. Fick väl den responsen som jag förväntade mig. Noll ansvar tar älvsbyhus.
Tur var att maskinen fanns försäkrad hos Arctic. Dock irreterad av att vi haft dåligt flöde under åren. Detta förklarar ju saken.
Hoppas man kan hjälpa nån annan utav dessa bilder.
ha det gött.
20191111141232-79.138.69.77.jpg
20191111141315-79.138.69.77.jpg

• Gilla
tjugotal och 1 till
  • Laddar…
Hade samma felkod och samma problem, slangarna dåliga och "skit" I systemet. Flushade hela systemet med färskt vatten och satte in ett magnetfilter på vattnet som går till utedelen, har funkat kanon efter det (3 veckor utan larm) innan stannade den efter 1-2 dagar. Tack för hjälpen, tack vare er så löste det sig 👍👍👍

Jens Karlsson2 Jens Karlsson2 skrev:
Hade samma felkod och samma problem, slangarna dåliga och "skit" I systemet. Flushade hela systemet med färskt vatten och satte in ett magnetfilter på vattnet som går till utedelen, har funkat kanon efter det (3 veckor utan larm) innan stannade den efter 1-2 dagar. Tack för hjälpen, tack vare er så löste det sig 👍👍👍
Detta är vad forum är till för. Glad att mitt inlägg hjälpte dig. Ha en fin lördag

J jippi44 skrev:
Hej alla!
Felet var en slang som vart igensatt.
slang från cirkpump ut till alla radiatorer.

Slangen var fel från installatör enligt teknikern. Och tål inte varmvatten.
Ringde Älvsbyhus som installerat i husfabriken. Fick väl den responsen som jag förväntade mig. Noll ansvar tar älvsbyhus.
Tur var att maskinen fanns försäkrad hos Arctic. Dock irreterad av att vi haft dåligt flöde under åren. Detta förklarar ju saken.
Hoppas man kan hjälpa nån annan utav dessa bilder.
ha det gött.
[bild]
[bild]
Hej

Vart satt denna slang?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.