Efter notering om att ny uppdatering för utedel (F2120 v10677) valde jag igår att ladda ner och uppdatera denna då innedelen fick senaste version för några dagar sedan i samband med installation av utedel. Efter uppdatering och omstart av innedel (VVM 310) kommer inte utedelen igång igen. Provat starta om allt (bryta ström) men inget fungerar. Innedelen hittar fortfarande pumpen men den står i läge "från".
Provade nyss att uppdatera igen men då kommer meddelande "Uppgradering kräver minst version 36 av ingångskort AA3 i innemodul. Om uppgradering av F2120 önskas behöver ingångskortet bytas". Detta meddelande kom inte vid första försöket. Ok tänker jag, jag provar med tidigare version 10609 men får också där samma meddelande.

Finns någon som har idéer på lösning/orsak? Eller bara vänta till imorgon och kontakta NIBE?

Om man väljer i innedelen att återgå till föregående version, gäller det endast programvara i innedel eller innefattas även anslutna utedelar?

Tack Josth. Det verkar som nytt ingångskort är enda lösningen. Antar inte man bör byta detta själv så servicepartner får bli nästa steg.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.