5 990 läst ·
37 svar
6k läst
37 svar
Nibe bergvärmepump f1255 lågtryckslarm
Norrköping2009 skrev:
Alldeles rätt, stäng den ventilen å öppna locketNorrköping2009 skrev:
Nu behöver det inte relatera till denna tråden, men rent allmänt så är det ett problem med att lyssna på varandra. Jag gillar att kolla på videos på YT som heter "Kunden säger" Det är kunder som kommer med sin bil till verkstan och påstår saker till mekanikern. Jag känner igen det. Det är ofta så att man kan säga saker till kunden , genom sin erfarenhet, men kunden lyssnar ofta bara på det med ett halvt öra. Det gäller data också. Det kunden tänker är ofta mera rätt enligt dem själva än vad de får i råd. Det kan vara svårt att övertyga dem om något annat.
Medlem
· Östergötland
· 87 inlägg
Hmm. Ni säger olika saker. Jag har förstått det som att den i mitten är ett filter. Stänger jag den '"stora" ventilen ska det var ok. Då ska det vara ok att ta ur ett filter som sitter där.J jonaserik skrev:
Medlem
· Östergötland
· 87 inlägg
Enligt denna tråd är det ett filter. https://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=74025.0J jonaserik skrev:
Medlem
· Östergötland
· 87 inlägg
Som synes man lär sig något nytt varje dag, ärligt talat en ny variant på filter i min tillvaro , annars är hela det kopplet med tapparna ut för avluftning KB-slangar. Konstig skit där , ser nästan ut som kalk , men troligtvis avlagring från något. Är det kopplad med slangar mellan VP och rör.
Medlem
· Östergötland
· 87 inlägg
J jonaserik skrev:
Medlem
· Östergötland
· 87 inlägg
Medlem
· Östergötland
· 87 inlägg