Jag har en Nibe 360 p och nu när hösten närmade sig så kändes det kallt hemma och jag gick för att känna på rören vid värmestyrningen.

Då kände jag att ingen värme kom från min Nibe 360p ut till golfvvärmen. Varmvattnet fungerar, då det inte går via cirkulationspumpen. Jag har provat läsa manualen och de förslår en "hjälpstart" av pumpen genom att ta bort avluftningen och skruva runt där inne. Detta hjälper dock inte.

Min fråga är då om det finns någon säkring som kan ha gått eller det är bara att ge upp och byta cirkulationspumpen dvs att den har gett upp...

Är det ett vanligt fel?

//Anders

Du har inte råkat ställe värmepumpen i "Sommarläge" eller Automatik, cirkpumpen stängs då av.

FrittDrag_II skrev:
Du har inte råkat ställe värmepumpen i "Sommarläge" eller Automatik, cirkpumpen stängs då av.
:blushing: Tack det var så enkelt, automatiskt hade den ställt sig i sommarläge och inte fattat det blivit höst! Tack för tipset!

Har hört lite rykte att vissa tidiga modeller av 360P och någon annan med samma styrpanel ibland inte vill växla om från sommar -> höst vid rätt temperatur.
Håll koll på den, bra att det löste sig :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.