Hallå,
Idag har min 3 år gamla nibe 1255s börjat dumma sig. Felkod 306 (kommunikationsfel cirkulationspump GP1) är aktiv. Jag har provat återställa larmet och starta om pumpen, utan förbättring. När tittar på felkoden kan jag välja att "aktivera hjälpdrift" vilket jag gissar innebär att den kör på elpatronen.
Jag har aktiverat hjälpdrift men den verkar inte värma varmvatten. Servicegubben är nog någon dag bort så jag tänkte kolla om någon här kan hjälpa mig att få igång varmvatten? Om någon har någon info om vad felkod 306 kan innebära är det också välkommet.
Idag har min 3 år gamla nibe 1255s börjat dumma sig. Felkod 306 (kommunikationsfel cirkulationspump GP1) är aktiv. Jag har provat återställa larmet och starta om pumpen, utan förbättring. När tittar på felkoden kan jag välja att "aktivera hjälpdrift" vilket jag gissar innebär att den kör på elpatronen.
Jag har aktiverat hjälpdrift men den verkar inte värma varmvatten. Servicegubben är nog någon dag bort så jag tänkte kolla om någon här kan hjälpa mig att få igång varmvatten? Om någon har någon info om vad felkod 306 kan innebära är det också välkommet.
Om inte cirkulationspumpen går så får du inget varmvatten.
Det finns två kablar till pumpen. Kolla om snabbkontakten till den tunnare kabeln sitter i ordentligt. Prova annars att koppla ur den och se om pumpen startar.
Det finns två kablar till pumpen. Kolla om snabbkontakten till den tunnare kabeln sitter i ordentligt. Prova annars att koppla ur den och se om pumpen startar.
Tror du har en bugg och måste uppgradera för att du ska slippa kod 306.
Tack för informationen. Fick svar från rörmokaren som installerat pumpen att han kommer redan imorgon. Så jag avvaktar till dess och ser till att det blir testat då.J Josth skrev:
Hört flera som haft samma problem som du har.
Låter märkligt att buggar skulle uppstå. Skulle vara att något inträffat som triggat en bugg. Det borde ju Nibes support känna till i såna fall.L lordi skrev:
Har med varvtalsstyrningen att göra och tycker du ska kontakta installatören och rådfråga och vet dom som har haft maskinen i 2 år så börjar kod 306 dyka upp.N nybyggarn3 skrev:

