4 135 läst ·
33 svar
4k läst
33 svar
ni som kan, vad hade ni velat få
Om jag får besvära er med en sista fråga så ska jag ge mig sen.
Nu har jag styrt in samtalet på just verktyg lite diskret och han sa att han behöver en sticksåg till garagebygget så då tror jag att jag chansar på den och bosch då som sagt....
Vilken tror ni är mest funktionell? Antar tex att sladdlöst är smidigt?
Det är inte så att jag inte tror den ni tipsa om är bra men hör gärna fler åsikter (förstår att ni är gulliga och försökt ta hänsyn till min "prisklass"). Jag är beredd att lägga max 2500 om jag vet att det är bra kvalitet.
Om han inte gillar den så löser jag det då helt enkelt, men vill försöka komma så nära som möjligt.
Hittade den här sidan men begriper ju inte vad som är intressant egentligen för den som använder den. Jag tycker ju allt låter jättebra.
http://m.bosch-professional.com/se/...Webtrends=true&sPath=/dispatchToCategory.html
Nu har jag styrt in samtalet på just verktyg lite diskret och han sa att han behöver en sticksåg till garagebygget så då tror jag att jag chansar på den och bosch då som sagt....
Vilken tror ni är mest funktionell? Antar tex att sladdlöst är smidigt?
Det är inte så att jag inte tror den ni tipsa om är bra men hör gärna fler åsikter (förstår att ni är gulliga och försökt ta hänsyn till min "prisklass"). Jag är beredd att lägga max 2500 om jag vet att det är bra kvalitet.
Om han inte gillar den så löser jag det då helt enkelt, men vill försöka komma så nära som möjligt.
Hittade den här sidan men begriper ju inte vad som är intressant egentligen för den som använder den. Jag tycker ju allt låter jättebra.
http://m.bosch-professional.com/se/...Webtrends=true&sPath=/dispatchToCategory.html
Sladdlöst är bra, men inte på verktyg som förbrukar mycket energi som t.ex. en sticksåg. Då tar batteriet slut väldigt fort och man behöver flera att byta mellan. Personligen tycker jag det blir bökigare än att ha sladden. Är man hemma och bygger kan man ju alltid ordna så man har el på platsen.
Satsa på GST90n som jag länkade innan eller GST150 om den ska vara lite kraftigare. Men en GST90 duger gott för att bygga ett garage och mycket annat.
Satsa på GST90n som jag länkade innan eller GST150 om den ska vara lite kraftigare. Men en GST90 duger gott för att bygga ett garage och mycket annat.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Det lät billigt och det var då jag kom på att ni kanske inte ville föreslå dyrare eftersom jag började fixera vid priset. Jag vill ju att han ska vara nöjd med den inte bara komma undan "billigt" 
Jag chansar på en GST 90 E och klagar han så säger jag att alla på byggahus minnsann tyckte den dög så det måste vara honom det är fel på ;-)
Ang presenten till dottern, tycker det låter som en utmärkt idé. Dessutom så kanske hon slipper sitta som mig och fråga om hjälp på ett byggforum ;-)
Tack snälla igen alla fantastiska människor och ha en fortsatt bra dag!
Jag chansar på en GST 90 E och klagar han så säger jag att alla på byggahus minnsann tyckte den dög så det måste vara honom det är fel på ;-)
Ang presenten till dottern, tycker det låter som en utmärkt idé. Dessutom så kanske hon slipper sitta som mig och fråga om hjälp på ett byggforum ;-)
Tack snälla igen alla fantastiska människor och ha en fortsatt bra dag!
Jag var tvungen att googla på de där. Han har såna, fast mindre modellen. Så den större modellen kan vara en bra present i framtiden om inte annat. Glömde ju säga att han har ett stort vattenpass eller vad de heter.
Tyckte även att en bra radio/stereo, kaffebryggare, lampor med rörelsesensorer etc var bra idéer som kan komma till användning. De ska jag lägga på minnet.
Ska jag vara ärlig så börjar jag känna att det hade varit lättare att gifta mig med ett fruntimmer för inte någonsin har jag hört män oroa sig för att ge henne fel spabehandling i julklapp ;-)
Tyckte även att en bra radio/stereo, kaffebryggare, lampor med rörelsesensorer etc var bra idéer som kan komma till användning. De ska jag lägga på minnet.
Ska jag vara ärlig så börjar jag känna att det hade varit lättare att gifta mig med ett fruntimmer för inte någonsin har jag hört män oroa sig för att ge henne fel spabehandling i julklapp ;-)
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Men vad är detta för chauvinistiskt prat?förvirrad dam skrev:
För några år sedan önskade sig min dotter en hylsnyckelsats i julklapp.
Då blev det naturligtvis en sådan här
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Till årets födelsedag var det batteriskruvdragare och polygriptänger som önskades.
Då blev det en Bosch och ett par sådana här
SPAbehandling?
Det hade hon nog tagit som en förolämpning
Självklart är det mig själv jag gör narr av och min totala okunskap om allt som har med byggandes att göra 
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Ja, lite självdistans och -ironi är alltid nyttigt!förvirrad dam skrev:
Du kanske skulle hjälpa maken lite med snickeriet av verkstaden.
Det vore nog den bästa present du kunde ge honom!
Och kanske du kunde lära dig ett och annat under tiden också.
Livet är ju inte bara att ligga i soffan och läsa damtidningar och mumsa på praliner
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Det priset är exkl moms. Blir knappt 1350 kr inkl moms.KnockOnWood skrev:
Mycket såg för pengarna ändå.
Din såg är 5 år äldre än mig...
Självklart ska vi hjälpas åt att bygga, tycker det är himla skoj men tyvärr har jag knappt koll på vad sakerna heter som jag använder. Vi har renoverat lägeheter ihop innan vi köpte hus och är som sagt fortfarande gifta så det gick bra med andra ord ;-)
Jag är tydligen ganska händig har jag fått höra men det är när någon ger mig instruktioner om vad som ska göras. Dvs inget jag skulle våga ge mig på själv utan mentor
Jag kommer däremot se till att våra döttrar får lära sig en hel del redan från början och skydda dom från mina hänt extra blaskor
Jag är tydligen ganska händig har jag fått höra men det är när någon ger mig instruktioner om vad som ska göras. Dvs inget jag skulle våga ge mig på själv utan mentor
Jag kommer däremot se till att våra döttrar får lära sig en hel del redan från början och skydda dom från mina hänt extra blaskor
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
En present som jag har fått till mitt förråd som jag faktiskt uppskattar något enormt är kanske något oväntat: En bra, stabil och skön stol att sitta på vid arbetsbänken. Det är något som jag förmodligen aldrig hade köpt själv, men nu inser hur bra det är att kunna sitta ned när man ska pyssla med något lite mer finmekaniskt, kanske är det en åldersfråga för inte kan det väl vara så att jag är later av mig?
Det jag specifikt gillar med den jag fick är att den är fällbar, dvs tar inte mycket plats när den inte används, samt att den är inställbar i höjd så man sitter riktigt högt upp, nästan så man får hoppa på plats.
Det jag specifikt gillar med den jag fick är att den är fällbar, dvs tar inte mycket plats när den inte används, samt att den är inställbar i höjd så man sitter riktigt högt upp, nästan så man får hoppa på plats.