Ja där ser det ut att finnas riktiga maskiner och inget pjaller!

Haa ha du e rolig heimlaga:)

Läste i artikeln att han var nöjd med sina gamla maskiner för dom kunde man minsann ställa in på millimetern. Det kunde man inte med nya maskiner sa han. Fasiken han har helt rätt. Min såg funkar bara i steg om tiondelar:D

• Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
pär h skrev:
Haa ha du e rolig heimlaga:)

Läste i artikeln att han var nöjd med sina gamla maskiner för dom kunde man minsann ställa in på millimetern. Det kunde man inte med nya maskiner sa han. Fasiken han har helt rätt. Min såg funkar bara i steg om tiondelar:D
Haha, jag undrade också vad i hela friden han menade.

Ser dock bara en stämborr på bilderna? Finns det fler bilder?

Jaha ni fattade det till slut........ maskiner som man kan ställa in på MILLIMETERN:D

Fast om det vill sig bra kan det ju faktiskt finnas såna där gamla maskiner som jag ställer in på ett par tiondelar när helt utan moderna skalor.

Tänk på att allt som står i artikeln är filtrerat genom en journalist...

Eld skrev:
Tänk på att allt som står i artikeln är filtrerat genom en journalist...
Det har du såklart rätt i. Hade de bara gått att ställa på millimetern hade det nog varit svårt att ha snickeri rullande i 100 år typ...

Ja och om man tänker hur mycket jag får uträttat men min Stenbergare så kan de där maskinerna vara väldigt användbara i rätta händer.

Det är självklart att inte maskinerna bara går att ställa in bara i fasta mm det fattar vi alla. Och det var nog inte så snickarn menade heller.
Han briner helt enkelt för sina fina maskiner, lite "det var bättre för":)

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.