[QUOTE
Jag tycker att studsmattor verkar användas flitigare än gungor, rutchkanor, pooler och annat skräp man kan ha i trädgården. Så jag tänkte att det kan vara värt att satsa på det.[/QUOTE]

Håller med. Så låt då småttingarna studsa. Småningom kan det bli trädgård där studsmattan stod, också.

Det gäller att njuta, så länge det varar.
MVH
Ronnie

yonna skrev:
Studsmattorna i min omgivning är klädda med högt nät för att undvika fallskador.

Sen undrar jag ändå ... dagens 10-åring har väl inte haft studsmatta sedan 2-årsåldern? Jag inbillar mig att studsmatta är just innegrejen just nu - om ett par år har man kommit på något nytt ... ?
Ha ha innegrej köpte vår första studsmatta 2008 till vår 2 åring som blir 10 år nu och absolut vill ha en ny när den första är utsliten efter åtskillig års användande, grannarnas 16 åring hoppade på deras förra sommaren så snacka om välanvända pengar😊 är här inne för att jag är sugen på gräva ner den nya ( räknar med 10 år till, det finns en lillasyster)
Ha en studsig sommar ☀️

• Gilla
tommib
  • Laddar…
Studsmattan som står i vår närhet har använts av systerns barn upptill de var 16-17 år och våra barn har använt den sedan de kunde få och är i dag 5 och 8 år. Så jag skulle nog säga att om man skaffar en studsmatta när de är runt två så kan den nog användas i sisådär 15 år. Sist systersonen hade fest vid 21-22 års ålder så var det hopp i studsmattan långt in på natten:)
Även öldrickande 20-åringar uppskattar tydligen studsmattor.
Mycket nöje är det iallafall.
Sen används den ju inte bara till hoppande utan systerns dotter och hennes kompisar lägger sig där sent på kvällarna och pratar och tittar på stjärnor och dylikt.

Gräver ni ner studsmattan så "hoppdelen" är i marknivå och skippar skyddsnätet?

Jag har min studsmatta på mark med skyddsnät på, varken gungställning, sandlåda, rutschkana mm är nergrävda i trädgården heller. Fult? Kanske, men ungarna har kul och det tycker jag är FINT! :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.