orpun kolla så du inte har skit framför smutslådan ( eller vad den heter) brukar ha katthår här....som man får försöka få bort...med pincett eller nåt....kan även vara katthår längs fram på neaton i hålen där...som gör att den stannar..

Har gjort rent den, och ni verkar den funka igen :-)

Vår dammsugare har nu, efter 1,5 års sporadiskt användande tappat sugen... :)

Batteriet är nu så dåligt att den måste mellanladda på en städrunda (ca 65 m²)

var köper ni batterier till era neato? vem har bäst priser

Har precis importerat en Neato xv-21 som står på laddning , Skall bli intressant och se hur den står sig mot min Samsung Navibot sr8950 :-)

Jag köpte ersättningsbatterier från robotshopen.se.

Den tråkiga upptäckten var att det sitter två batterier i den, så jag blev tvungen att lägga två beställningar.

Intressant, på robotshops säljbild ser paketet ur att innehålla två prylar. Viss bedrägerivarning... Eller menar du att man behöver 2 par?

Hoppehare skrev:
Intressant, på robotshops säljbild ser paketet ur att innehålla två prylar. Viss bedrägerivarning... Eller menar du att man behöver 2 par?
Lustigt. Att jag inte tänkte på det...

Nåja. För varje gång jag beställde fick jag ett stycke sån där grön klump. Dvs hälften av vad som visas på bilden.

Dammsugaren har två luckor. En innanför varje hjul. Innanför varje lucka sitter en grön klump.

Nyfniken skrev:
Lustigt. Att jag inte tänkte på det...

Nåja. För varje gång jag beställde fick jag ett stycke sån där grön klump. Dvs hälften av vad som visas på bilden.

Dammsugaren har två luckor. En innanför varje hjul. Innanför varje lucka sitter en grön klump.
Står ju faktiskt att det är 2 st batterier i paketet dom säljer??

jorgeli skrev:
Står ju faktiskt att det är 2 st batterier i paketet dom säljer??
Jag köpte från robotshopen, inte från ebay.

Funderar på att köpa en från ebay eller nån butik i utlandet.

Men såg nu den nya xv signatur. Ska man slå till på en sån istället? Är den mycket bättre och vad är isåfall skillnaden på signature och signature pro?

Den utan pro kostar ca mycket som xv 21 från aimtofind..

Jag köpte precis en xv-21 från ebay och var också sugen på en signature pro, men efter läst en del forum etc så skiljer bara pro varianten mot xv 21(25) att det är ett extra filter i den .
Det gick ju ut att den skulle ha 50% högre sugeffekt mot tidigare med en hårdvaru uppgradering , men verkar som det inte blev av .
Skillnaden mellan signature och pro är just filter och borste, samma som skiljer mellan xv-15 och xv 21(25).

Detta är i alla fall hur jag uppfattat det :-)

Nej, robotshopen.se

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.