Varför behöver ett 400v element en nolla (utöver två faser och jord) för att (externt) styra nattsänkning? Går elementet över till en fas under nattsänkning och behöver därmed nollan?
Nollan behövs för det motstånd som sitter i elementet (i reglerenheten) ska ge lite lite "extra" värme och "lura" tempgivaren. Nollan kopplas in vid nattsänkning och sluter kretsen över motståndet.
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.