Håller precis på och bygger en 117 (el. 185a eg.) och det som NNF. Allt det du visade i din länk ingår och levereras materialmässigt men monteras ej. Du får således ombesörja golvläggning, ytskikt, dörrmontering, listning osv själv. Vidare kom ihåg att våtutrymmena lämnas orörda i NNF. Vi köpte dock till detta.

Har läst här på forumet att LB ej erbjuder NNf längre, stämmer inte det?
 
Ok, jag missförstod nog texten och trodde inte att materialet ens levererades.

Jag har fått informationen om NNF från LB-hus säljare idag så det borde vara aktuellt.

/Rickard
 
Det som inte ingår i vårt NNF är färg, tapeter och spackel. Som sagt vi köpte till våtutrymmen från LB, gick på 65 tror jag och då fixade de även tvättstugan med klinkers och målad väv samt monterade all inredning i våtutrymmena. Kakel/klinkers ingår i 65 med 300 kr/kvm.
 
lb-hus slutade med nnf men har nu börjat med det igen.. Tror de ändrat lite på specifikationerna sen sist då det inte blev bra när de hade de förra omgången. Men är dock inte helt hundra.
 
Ja det stämmer, fick veta det idag. Dem har gjort om det så att bla badrummen är färdiga, antar att det beror på att dem vill vara säkra på att det görs riktigt.
 
Hej! Vi byggde Lb-hus för drygt 2 år sen,vi byggde nnf.
De vi vart lite lurade på då,var att vi inte fick någon "SP-märkning" tror jag det hette,pga vi gjorde badrum+tvättstuga själva.
MVH/Baritz
 
Uppar denna tråd lite!
Vet någon vad som ingår i NNF?
Vi bygger med Lb nu och har valt NNF, men har inte fått någon klarhet i om tex spackel, färg invändig, dörrfoder, lister mm ingår...
 
A Alltupptagen skrev:
Uppar denna tråd lite!
Vet någon vad som ingår i NNF?
Vi bygger med Lb nu och har valt NNF, men har inte fått någon klarhet i om tex spackel, färg invändig, dörrfoder, lister mm ingår...
Hej! Hur gick det för ar att bygga NNF? Hur stort avdrag fick ni på priset?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.