9 470 läst ·
6 svar
9k läst
6 svar
När salta gårdsplan?
Medlem
· Västernorrland
· 528 inlägg
Hur snart bör/kan man salta gårdsplanen? Bör det ha torkat upp? Både för dammbindning och mot ogräs,
Vad köper ni för salt?
Vad köper ni för salt?
Produkter som diskuteras: "ogräs"
Ogräsrensare Sweeder
Ergonomisk ogräsrensare
79 kr inkl moms
Läs mer
Halloj, har du kommit fram till något?
Jag har samma fundering.
Mekanisk rensning är totalt straffarbete då det mestadels är väldigt lite grus och då hård jord direkt under.
Är det någon mening med att salta nu på hösten, för att senarelägga vårens elände
Hur mycket salt ska man ha på?
Jag har samma fundering.
Mekanisk rensning är totalt straffarbete då det mestadels är väldigt lite grus och då hård jord direkt under.
Är det någon mening med att salta nu på hösten, för att senarelägga vårens elände
Hur mycket salt ska man ha på?
Min fru, som är den i vårt hus som bekämpar ogräs, saltar ganska ofta, ungefär var tredje vecka, på våra grusgångar. Särskilt nu, i slutet av sommaren, då hon hört att det är den bästa tiden för att bli kvitt ogräs.
Saltningen sker med vanligt hushållssalt (Lidl har hyfsat billigt) och vid uppehållsväder.
Ogräset blir inte helt utrotat men håller sig någorlunda i schack.
Saltningen sker med vanligt hushållssalt (Lidl har hyfsat billigt) och vid uppehållsväder.
Ogräset blir inte helt utrotat men håller sig någorlunda i schack.
Medlem
· Västernorrland
· 528 inlägg
P -PC- skrev:
Jag köper säckar om 25 kilo på Granngården och sprider ut i början av sommaren (maj/juni) och brukar säga att jag ska göra det en gång till i augusti - men det blir aldrig av...
Tidigare körde jag med en billig sandspridarvagn men den var inte bra så nu slänger jag ut för hand med en liten spade. Slänger man bara högt och långt så sprider det sig bra.
Det håller gårdsplanen hyfsat ogräsfri. Inte perfekt men tillräckligt för oss.
Hur stor uppfart håller 25 kg salt till?M Murkla1949 skrev:Jag köper säckar om 25 kilo på Granngården och sprider ut i början av sommaren (maj/juni) och brukar säga att jag ska göra det en gång till i augusti - men det blir aldrig av...
Tidigare körde jag med en billig sandspridarvagn men den var inte bra så nu slänger jag ut för hand med en liten spade. Slänger man bara högt och långt så sprider det sig bra.
Det håller gårdsplanen hyfsat ogräsfri. Inte perfekt men tillräckligt för oss.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden