Jag ska prova Easy Cover. När man rollar på lim på väggen, hur gör man vid taklist och foder?

Antingen slaskar man på, tänker jag, och tvättar av listerna sen, eller så får man börja med pensel och finlimma kanterna..?

Eller kommer man trots allt till tillräckligt bra med rollern?

Det går ju att maskera med tejp..

Det var ju en tanke. :thumbup:

Jag kör med roller, och elementpensel vid lister. fungerar bra. spill torkas lätt av med fuktad trasa efter varje våd är uppsatt.

gstv skrev:
Jag kör med roller, och elementpensel vid lister. fungerar bra. spill torkas lätt av med fuktad trasa efter varje våd är uppsatt.
Så gör man säger jag med!

Eller så tar man bort dem först.

Maskering är djävulens påfund.
Ta bort låter som overkill, speciellt foder.

Måla lister och foder först, sedan är det bara att slaska på, överskott torkar du av så fort du fått upp våden.

En stor spackelspade går att använda istället för tejp.

raveper skrev:
En stor spackelspade går att använda istället för tejp.
Så svårt att få den att fästa på listen bara. Fast man kan ju limma upp den...

Oj va trött ja är... :)

Tur att man har lim i närheten då när man ska tapetsera.

Jag "sparlimmade" med pensel innan, det gick väl bra men hann torka lite för mycket.

Det var en del pill med easy cover, jag kan inte riktigt bestämma mig för om det var värt det. Där det blir bra blir det klart bra... sen så blev känslan ändå lite att det hela slutade med att jag fick spackla 2 ggr istället för en - under och på easy cover.

Men underspacklingen är ju inte så petnoga (även om jag var det ändå) och överspacklingen är mycket tacksam, någon glipa här och litet fnas där mest på i övrigt "perfekta" väggar.

Ha "Easy-covrat" idag, tycker det är smidigt som bara den. Jag sparmålade med pensel och skar snyggt i kanterna runt fönstret. Runt dörren satt listerna helt planenligt löst så det var bara att lyfta av dem. Att spackla efteråt tar ju bort hela effekten och tidsbesparingn?

Efter en kopp kaffe ska jag åka och köpa grå färg, då har nog tapetklistret torkat tillräckligt för att jag ska kunna grundmåla sedan. Vis av erfarenheten målar vi inte med den dyra slufärgen direkt, den suger ju nåt så ...

Viktigt tycker jag är att köpa den tjockaste kvaliteten. Tyvärr har Byggmax slutat med den breda, den nya är smal som vanliga tapeter, lättare att hantera, men fler skarvar att vara noggrann med.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.