48 526 läst ·
65 svar
49k läst
65 svar
När klipper du gräset första gången?
Fördelen med att bo i Norrbotten måste vara att gräsklipparen håller många år, då gräsklipparsäsongen är rätt kort.vvalle skrev:
BTW, välkommen till första inlägget.
Svårt att se på bilden hur mycket det verkligen är kvar men runt 80cm. Sen är plogkarmen och snöhögarna bra mycket högre. ��
Tack så mycket . Ja, men snöslungan får jobba hårdare ��
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack så mycket . Ja, men snöslungan får jobba hårdare ��
Redigerat:
Jo... det blir nog så.
kanske tar fram vrålåket i helgen.
Gräset tar inte skada utifall det råkar bli "för tidigt"? Min första vår med gräsmattan.
Gräset tar inte skada utifall det råkar bli "för tidigt"? Min första vår med gräsmattan.
Har det inte börjat växa så är det ju ingen idé...
Annars är det ju så otroligt beroende av väder och var man bor. Som synes i den här tråden! Så det går inte riktigt att svara på frågan när det är dags.
Jag brukar starta när jag märker att det börjar bli lite lurvigt - och när kirskålen kommer...
Annars är det ju så otroligt beroende av väder och var man bor. Som synes i den här tråden! Så det går inte riktigt att svara på frågan när det är dags.
Jag brukar starta när jag märker att det börjar bli lite lurvigt - och när kirskålen kommer...
Så länge det är plusgrader är det ingen fara men gräset skall såklart ha vaknat till och växt innan. Slår det sen om till minus nån enstaka natt så gör det inget alls.FruLeskinen skrev:
Det är nu man trycker i lite järn mot mossan om det behövs och första kuren gödsel med så det kommer igång bra.
Har klippt två gånger hittils. Tredje gången blir nu helgen.
Och på frågan om det behövs så är svaret nej. På frågan om jag gör det i desperation för att jag vill ha vååååååååååååår så är svaret ja.
Och på C svarar jag att tack, kirskålen växer bra. Gräsmattan? Inte så det stör.
Och på frågan om det behövs så är svaret nej. På frågan om jag gör det i desperation för att jag vill ha vååååååååååååår så är svaret ja.
Och på C svarar jag att tack, kirskålen växer bra. Gräsmattan? Inte så det stör.
Jag säger som jag brukar. Kirskål är det enda som rättfärdigar ett angrepp med napalm.
Gödsling fixade jag för ett par veckor sedan. Så nu hoppas jag att det växer på bra.
Administrator
· Skåne
· 6 699 inlägg
Idag klippte jag gräset för första gången. På vissa håll hade det växt väldigt mycket medan inget alls på andra ställen.
I helgen fick mitt lille monster lite kärlek i form av vårservice. Så imorgon.... som jag längtat!
Men i samma veva som jag jag låter honom komma fram och rulla på hjulen så kommer väl regnet. Så var det rätt ofta förra året. Regnet kom när jag klippte gräsmattan. Suck! Men än har jag hoppet kvar.
Nu, en dryg månad efter övriga Sverige är de äntligen dags för gräsklipparen att göra entré. Om vädret tillåter så blir det en sväng ikväll
Måste vara en rekorddålig vår i år. Knappt varit någon värme överhuvudtaget. Bara hoppas sommaren blir bättre.