vvalle skrev:
Ni vill inte se hur det ser ut på norrsidan ��
[bild]
Jag vill.......

Btw så kommer min robot släppas ut nästa helg om allt går som det ska.

Mikael_L
vvalle skrev:
Bor i Luleå och här dröjer det nån vecka till innan man klipper gräset. Bilden är tagen i söderläge och där är de 50 cm kvar. Ni vill inte se hur det ser ut på norrsidan ��
[bild]
Fördelen med att bo i Norrbotten måste vara att gräsklipparen håller många år, då gräsklipparsäsongen är rätt kort. :)

BTW, välkommen till första inlägget. :)

• Gilla
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
KalleKe
I Skåne är jag inne på 4 klippningen och precis provkört nya roboten som jag krängde förra året :) blir snart varmt igen

V
Svårt att se på bilden hur mycket det verkligen är kvar men runt 80cm. Sen är plogkarmen och snöhögarna bra mycket högre. ��

Uppfart med snöhögar uppskattade till 80cm, högre snökarmar vid hus i vintertid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vy över en uppfart med cirka 80 cm snö och högre snöhögar längs kanterna vid hus i soligt väder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tack så mycket . Ja, men snöslungan får jobba hårdare ��

Redigerat:
F
FruLeskinen skrev:
Vad tror ni...? Bör jag låta bli att klippa gräset med tanke på det kalla vädret? :confused:
Klipp om det behövs, eventuellt ställer du upp höjden lite i början.

Jo... det blir nog så. :) kanske tar fram vrålåket i helgen.
Gräset tar inte skada utifall det råkar bli "för tidigt"? Min första vår med gräsmattan. :D

Har det inte börjat växa så är det ju ingen idé...
Annars är det ju så otroligt beroende av väder och var man bor. Som synes i den här tråden! Så det går inte riktigt att svara på frågan när det är dags.
Jag brukar starta när jag märker att det börjar bli lite lurvigt - och när kirskålen kommer...

F
FruLeskinen skrev:
Jo... det blir nog så. :) kanske tar fram vrålåket i helgen.
Gräset tar inte skada utifall det råkar bli "för tidigt"? Min första vår med gräsmattan. :D
Så länge det är plusgrader är det ingen fara men gräset skall såklart ha vaknat till och växt innan. Slår det sen om till minus nån enstaka natt så gör det inget alls.

Det är nu man trycker i lite järn mot mossan om det behövs och första kuren gödsel med så det kommer igång bra.

Har klippt två gånger hittils. Tredje gången blir nu helgen.

Och på frågan om det behövs så är svaret nej. På frågan om jag gör det i desperation för att jag vill ha vååååååååååååår så är svaret ja.

Och på C svarar jag att tack, kirskålen växer bra. Gräsmattan? Inte så det stör.

• Gilla
Stillefors3 och 3 till
  • Laddar…
Jag säger som jag brukar. Kirskål är det enda som rättfärdigar ett angrepp med napalm.

Gödsling fixade jag för ett par veckor sedan. Så nu hoppas jag att det växer på bra.

Idag klippte jag gräset för första gången. På vissa håll hade det växt väldigt mycket medan inget alls på andra ställen.

Satsuki
Per Eskilsson skrev:
Idag klippte jag gräset för första gången. På vissa håll hade det växt väldigt mycket medan inget alls på andra ställen.
Samma här (fast jag klippte igår), väldigt lokal tillväxt... Ser dock mycket bättre ut nu när inte enstska tuvor sticker upp 5-6 cm över det andra :)

I helgen fick mitt lille monster lite kärlek i form av vårservice. Så imorgon.... som jag längtat! :) Men i samma veva som jag jag låter honom komma fram och rulla på hjulen så kommer väl regnet. Så var det rätt ofta förra året. Regnet kom när jag klippte gräsmattan. Suck! Men än har jag hoppet kvar.

V
Nu, en dryg månad efter övriga Sverige är de äntligen dags för gräsklipparen att göra entré. Om vädret tillåter så blir det en sväng ikväll :) Måste vara en rekorddålig vår i år. Knappt varit någon värme överhuvudtaget. Bara hoppas sommaren blir bättre.

• Gilla
Per Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.