2 624 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
När kan jag köra igång golvvärmen?
Äntligen börjar vår tvättstuga/badrum blir klar. Kakel och klinker är på plats. Bergvärmen kom igång idag ;D. Allt är inkopplat.
Min fråga är när jag kan sätta igång den vattenburna golvvärmen i badrummet med tanke på att klinkerplattorna nyss är ditsatta? Golvvärmen är ingjuten i 10 cm betongplatta.
/A
Min fråga är när jag kan sätta igång den vattenburna golvvärmen i badrummet med tanke på att klinkerplattorna nyss är ditsatta? Golvvärmen är ingjuten i 10 cm betongplatta.
/A
Vad häller klinkers så måste du vänta minst en månad. Vad gäller betongen så vet jag inte exakt vad som gäller - beroende på när det hela gjöts, men om man kunde lägga klinkers så antar jag att betongen hade brunnit en tid.
Det låter som en oklok chansning om du funderar över vad du kan vinna på det jämfört med vad du har att förlora på det.
Tycker oxå det låter dumt att chansa men funderar lite på vad det är som händer vid förtidig uppvärming av slingorna. Är det möjligen fuktspärr som kan gå sönder eller vad är det? Är det "bara" fukt spärren så skullle man kunna slå på värmen i ett badrumm utan fuktspärr (typ källare) eller en hall som inte heller har fuktspärr.
Klicka här för att svara