Hej,

har en Nibe Compact 300 VVB.

jag kollade tempen i kranarna i huset. Mätte som högst 46 grader på varmvattnet.

har efter detta vridit upp termostaten som stod på 65grader till nu 80 grader (som är Max)
Har även skruvat på blandventilen under tanken till Max i riktning mot +.

kan fortfarande bara få ut 49 grader i kranen.

vad kan vara fel?
 
G Gräsmattenörden skrev:
Hej,

har en Nibe Compact 300 VVB.

jag kollade tempen i kranarna i huset. Mätte som högst 46 grader på varmvattnet.

har efter detta vridit upp termostaten som stod på 65grader till nu 80 grader (som är Max)
Har även skruvat på blandventilen under tanken till Max i riktning mot +.

kan fortfarande bara få ut 49 grader i kranen.

vad kan vara fel?
Om du mäter vid kranen så måste inget vara fel. Många vvb har en blandningsventil för varma vattnet som går ut ur dem för att man inte ska kunna bränna sig i kranen. Kolla om det finns en blandventil där.
 
Kranarna är obegränsade. Måste ligga i beredaren. när jag skruvade från 65 till 80 så drog beredaren 5kwh.
Så elementen har ju värmt något i alla fall.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.