817 läst ·
3 svar
817 läst
3 svar
När göra fall till golvbrunn ?
Hej har en lite platta som vi ska gjuta nu ca 11kvm . Ska ha hit en betongbil som pumpar upp betongen.
Men har 2 golvbrunnar, när i gjut momentet är det lämpligt att göra fallet ned till dom. Är det i direkt samband när vi häller ut betongen. Eller bör man vänta en 30 min ?
Vi ska raka av ytan med en stor bräda och sloda ytan sen..
Men har 2 golvbrunnar, när i gjut momentet är det lämpligt att göra fallet ned till dom. Är det i direkt samband när vi häller ut betongen. Eller bör man vänta en 30 min ?
Vi ska raka av ytan med en stor bräda och sloda ytan sen..
Du kan absolut göra fall direkt när du gjuter. Men det krävs kompetens för att få det bra. Men tanke på TS fråga så kommer det självfallet bli svårt.T TechChad skrev:
Vissa erfarna klarar detta på frihand men för bäst resultat gjuter man upp stöd innan gjutning och lägger ur stålrör. Idag används laser i allt större utsträckning.
Ok sist jag gjöt sulan till huset så gjorde jag fall med en liten rätskiva, tätskikt och klinker på det sen var inga problem. Kommer bara inte ihåg när under processen jag gjorde detta...Krille-72 skrev:
Du kan absolut göra fall direkt när du gjuter. Men det krävs kompetens för att få det bra. Men tanke på TS fråga så kommer det självfallet bli svårt.
Vissa erfarna klarar detta på frihand men för bäst resultat gjuter man upp stöd innan gjutning och lägger ur stålrör. Idag används laser i allt större utsträckning.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Platt garagetak behöver tillfällig lösning, regnar in.
Tak & Vind -
Hur görs nu med momsintyg från samfällighet till näringsfastighet?
Juridik -
Saknar tydlig info: tillfällig flytt av värmeväxlares innerdel.
Värme allmänt -
Granne byggt attefallstillbyggnad för nära tomtgräns
Bygglov -
Attefallstillbyggnad nära gräns
Utbyggnad och tillbyggnad