Hej har en lite platta som vi ska gjuta nu ca 11kvm . Ska ha hit en betongbil som pumpar upp betongen.
Men har 2 golvbrunnar, när i gjut momentet är det lämpligt att göra fallet ned till dom. Är det i direkt samband när vi häller ut betongen. Eller bör man vänta en 30 min ?
Vi ska raka av ytan med en stor bräda och sloda ytan sen..

T
Gör man inte fallen efter med flytspackel?

Redigerat:
T TechChad skrev:
Gör man inte fallen med efter med flytspackel?
Du kan absolut göra fall direkt när du gjuter. Men det krävs kompetens för att få det bra. Men tanke på TS fråga så kommer det självfallet bli svårt.
Vissa erfarna klarar detta på frihand men för bäst resultat gjuter man upp stöd innan gjutning och lägger ur stålrör. Idag används laser i allt större utsträckning.

Krille-72 Krille-72 skrev:
Du kan absolut göra fall direkt när du gjuter. Men det krävs kompetens för att få det bra. Men tanke på TS fråga så kommer det självfallet bli svårt.
Vissa erfarna klarar detta på frihand men för bäst resultat gjuter man upp stöd innan gjutning och lägger ur stålrör. Idag används laser i allt större utsträckning.
Ok sist jag gjöt sulan till huset så gjorde jag fall med en liten rätskiva, tätskikt och klinker på det sen var inga problem. Kommer bara inte ihåg när under processen jag gjorde detta...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.