Så här ser avloppet ut i köket.M MalinC1 skrev:
I villa gör man i regel inte komplett stambyte utan byter t.ex. det som berör köket när man ändå renoverar köket och lika så med badrum. Eller när man får såna problem att man måste ta tag i det. Sedan beror det lite på hur kåken ser ut, har du inredd källare eller ej? Det finns för övrigt spaltmeter i frågan redan skrivet i detta forum så det känns lite onödigt att upprepa allt.
Tack för hjälpen! Jag har försökt läsa på, men upplevde det som att många företag säljer på en del då man sitter lite i knäna på dem vid undersökning etc.RoTe skrev:
I villa gör man i regel inte komplett stambyte utan byter t.ex. det som berör köket när man ändå renoverar köket och lika så med badrum. Eller när man får såna problem att man måste ta tag i det. Sedan beror det lite på hur kåken ser ut, har du inredd källare eller ej? Det finns för övrigt spaltmeter i frågan redan skrivet i detta forum så det känns lite onödigt att upprepa allt.
Vi har ingen källare, vet inte hur avloppet ligger i huset.
Det är 1,5 plan med ombyggt garage.
Dum fråga, men har rören till elementen något med ett stambyte att göra eller är det bara avlopp det gäller? Inkommande vatten också?
Ok så avloppsrören är icke åtkomliga i hela huset, då skulle jag anlita någon som spolar och filmar allt och då INTE en firma som vill sälja på er relining utan en fristående. Sedan baserat på resultatet får man ta beslut.M MalinC1 skrev:Tack för hjälpen! Jag har försökt läsa på, men upplevde det som att många företag säljer på en del då man sitter lite i knäna på dem vid undersökning etc.
Vi har ingen källare, vet inte hur avloppet ligger i huset.
Det är 1,5 plan med ombyggt garage.
Dum fråga, men har rören till elementen något med ett stambyte att göra eller är det bara avlopp det gäller? Inkommande vatten också?
Värmesystemet är en annan fråga, om det är smidigt att byta det samtidigt som vatten och avlopp kan det göras dock.
Klicka här för att svara