Hejsan,
vad heter denna, vad brukar den benämnas som ? Se bilden-röda pilen. Jag är tämligen säker på att det är en reglerventil som styrs av vattentemperatur.
Ventilen sitter i beredningskretsen för varmvattnet i en Nibe Combi VX -95, dvs en cirk.pump, plattvärmeväxlare plus lite rör mm.
Grejen är den att jag är helt övertygad om att den beckat igen och behöver bytas men behöver veta vad den heter så jag kan börja leta efter en ny...
Sen, vid vilken temp brukar den öppnas ?
mvh//Jörgen
ps glöm gröna slangen...en annan historia ;-)