Hejsan,

vad heter denna, vad brukar den benämnas som ? Se bilden-röda pilen. Jag är tämligen säker på att det är en reglerventil som styrs av vattentemperatur.
Ventilen sitter i beredningskretsen för varmvattnet i en Nibe Combi VX -95, dvs en cirk.pump, plattvärmeväxlare plus lite rör mm.

Grejen är den att jag är helt övertygad om att den beckat igen och behöver bytas men behöver veta vad den heter så jag kan börja leta efter en ny...

Sen, vid vilken temp brukar den öppnas ?

mvh//Jörgen

ps glöm gröna slangen...en annan historia ;-)
 
  • En reglerventil i ett värmesystem med röd pil som indikerar dess position, nära en cirkulationspump och rör.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Riktigt dålig bild. Men det är väl en termostat?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.