Vi är i nybyggnadstankar och har varit på husknuten i Göteborg, där vi gillade huset Excellent. Tacksamma för åsikter och erfarenheter.

Vi har inte byggt, men är också sugna på det huset, fast en större variant. Vi vill köpa stomrest och få resten av materialet i "byggsats" alltså göra allt invändigt själva. Vi gillade huset, men verkar inte vara så många här som diskuterar Västkustvillan. Har dock tagit upp ämnet innan, och nån gammal tråd finns, men inte mycket matnyttig info framkom. Hur har säljarna skött sig? Hur nöjda är ni med huset? Problem under resans gång? Nåt ni ångar? Hur prisvärda är de? Tillkommer mycket oväntade kostnader, eller är det som säljaren lovade -luft i kalkylen. Allt vill vi veta. :)

Det ser ju bra ut, men har du lust att svara på ovanstående frågor? Fattar av tidigare trådar att stomresningen har varit bra, men annars? Har ni valt stomrest eller totalentreprenad? Mycket tillkommande kostnader utöver kalkyl? Hur har ni upplevt företaget Västkustvillan, säljare mm? Misstag? Tips? Allt vill vi veta!!!

Lina 8)

Vi valde stomrest för vi ville välja själva vad o hur mycket vi skulle göra själva, hantverkarna vi valt till det vi inte skall göra själva känner vi.
Kostnaden blir väl lite grann vad man väljer, kakel, golv, kök, badrum mm.
Det som kan skena iväg är nog elkalkylen beroende på att man väljer mer än vad som är standard eller fel elektriker, det gäller nog rörläggaren oxå.
Grundkalkylen är nog svår o få rätt iom att alla tomter o behov är olika.
Fel o misstag blir det väl alltid vid en så här stor affär men detta har alltid smidigt lösts, än så länge.
Jag har inte haft några problem med Västkust Stugan/Villan.
Ett bra tips tycker jag är att ta gott om tid på sig, inte ha bråttom när man ska välja för val blir man trött på, jag lovar ;)

DragonLady skrev:
Vårt hus är snart inflyttningsklart.  ;D
Var inne och kikade på dina bilder. Blir jättefint! Vi valde också de delfinerna i vårt badrum ;D

Grattis!
Det såg verkligen fint ut!
Men så har ju Västkuststugan lyckats hålla sig kvar på marknaden väldigt länge! Troligen hade dom sina guldår omkring 70-80-talet, så därför får Du kanske inte så många svar här?

Fredde

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.