18 614 läst ·
3 svar
19k läst
3 svar
Nån med Stiga Primo??!!"
Hej!
Blir galen här då jag inte vet var fjädern från spännrullen ska monteras?!
Alltså: Har bytt drivremen fram till drivningen för knivarna men nu så har fjädern som håller den silvriga spännrullen i spänn, hoppat ur och jag kan inte komma på vart den ska sitta?!
Va tillomed inne och kollade på en demoklippare där jag köpte min, fast där hade de borrat ett hål vid staget som håller framdäcket. Meckgubbarna var inte där, fast antar att de inte vet var den ska sitta då.
Ja, det blev ett j-a utlägg det här men ni förstår! Så om någon vänlig själ orkar
kolla upp detta ikväll så vore det helt underbart!!!!
Blir galen här då jag inte vet var fjädern från spännrullen ska monteras?!
Alltså: Har bytt drivremen fram till drivningen för knivarna men nu så har fjädern som håller den silvriga spännrullen i spänn, hoppat ur och jag kan inte komma på vart den ska sitta?!
Va tillomed inne och kollade på en demoklippare där jag köpte min, fast där hade de borrat ett hål vid staget som håller framdäcket. Meckgubbarna var inte där, fast antar att de inte vet var den ska sitta då.
Ja, det blev ett j-a utlägg det här men ni förstår! Så om någon vänlig själ orkar
kolla upp detta ikväll så vore det helt underbart!!!!
Efter att jag monterat av höger framdäck så såg jag ett litet hål brevid bulthuvudet som sitter på staget precis innanför däcket! Kan va till nytta för nån annan i framtiden som byter rem eller spännrulle.
Helt otroligt att man inte kan visa detta i manualen. Hittade en bra verkstadsmanual, googla på Primo_SE_2008.pdf
Den var guld värd. Löser dock inte allt...
Den var guld värd. Löser dock inte allt...
Klicka här för att svara