Renoverare
· Stockholm
· 20 214 inlägg
Hehe lite långt
Angående siffror finns en konkurent som heter 1337
jobbar nog en del nördar där 
Angående siffror finns en konkurent som heter 1337
Renoverare
· Stockholm
· 20 214 inlägg
Still nerds 
edit: Innan jag valde att starta eget kollade jag marknaden lite, var där på intervju. De vill ha eldsjälar (Ninjor som de lite nördigt kallar det) men vill betala juniorlöner, går inte ihop
edit: Innan jag valde att starta eget kollade jag marknaden lite, var där på intervju. De vill ha eldsjälar (Ninjor som de lite nördigt kallar det) men vill betala juniorlöner, går inte ihop
Renoverare
· Stockholm
· 20 214 inlägg
Ja med om en konsult drar in 155 000 i månaden och får 30-50 före skatt så får man ganska bra vinst 
Inc är inte tillåtet... jag har provatKnockOnWood skrev:Hur många är ni?
Om du har fem partners, så skulle jag föreslå (med tanke på var du håller till)
6 In The City Inc.![]()
Nä, ingen idé att försöka vara lustig, det slår alltid fel.
Varför inte Malmbergs Consulting helt enkelt.
Och registrera en .com-domän samtidigt med den svenska .se-domänen.
Förr än du anar är ni ute och jobbar internationellt.
Jag vet, har gjort den resan själv.
PS, rättelse:
Ursäkta, Malmgren skulle det ju stå!
Knock On Woodberg
btw, har inte läst hela tråden så nån kanske har påpekat det redan
Renoverare
· Stockholm
· 20 214 inlägg
Lagt detta på is tills jag hittar en bank som vill ge mig vettig ränta på bostadslånet (kan inte regga bolaget förrens jag har aktiekapitalet redo på en bank). Men har ni fler bra tips på namn får ni gärna berätta 
Edit:eller är det värt pengarna att köpa ett lagerbolag?
Edit:eller är det värt pengarna att köpa ett lagerbolag?
lagerbolag köper man om man har bråttomt att bilda ett... brukar kosta 5-10K + aktiekapitalet..
bildar du själv är det 2800:- registreringsavgift hos BV.
du vet väl att du kan använda de 50000 i aktiekapital så fort du fått bankintyget i princip...
bildar du själv är det 2800:- registreringsavgift hos BV.
du vet väl att du kan använda de 50000 i aktiekapital så fort du fått bankintyget i princip...
Självbyggare
· Stockholm
· 10 263 inlägg
Jag tror du blir besviken om du lägger ner alltför mycket kraft på namnet. Min erfarenhet är att man är väldigt hård vid granskningen. Jag har registrerat bolag några gånger och skickade med uppåt 10 förslag i prioritetsordning. Det som godkänts har i snitt legat på plats 4-7.
Ett trick att komma förbi den delen är att infoga sitt namn eller bostadsort som del i namnet. Typ Xyz i Malmstad AB
Ett trick att komma förbi den delen är att infoga sitt namn eller bostadsort som del i namnet. Typ Xyz i Malmstad AB
fundera även på att det ska vara något lättsökt... tex lägga till A i början AAMblablabla....
