Vad sägs om 0100000101101101 AB?
 
pelpet skrev:
Vad sägs om 0100000101101101 AB?
Stavar du ditt efternamn med enbart gemener?
 
Hehe lite långt :)

Angående siffror finns en konkurent som heter 1337 :) jobbar nog en del nördar där :P
 
Fast de heter ju tretton37
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Still nerds :D

edit: Innan jag valde att starta eget kollade jag marknaden lite, var där på intervju. De vill ha eldsjälar (Ninjor som de lite nördigt kallar det) men vill betala juniorlöner, går inte ihop
 
Tycker det ser ut som det går ihop ganska bra för dem ;)
 
Ja med om en konsult drar in 155 000 i månaden och får 30-50 före skatt så får man ganska bra vinst ;)
 
Bob_the_builder
Övre gränsen för juniorlön går alltså vid 50. Dags att byta bransch.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
Hur många är ni?
Om du har fem partners, så skulle jag föreslå (med tanke på var du håller till)
6 In The City Inc. :cool:
Nä, ingen idé att försöka vara lustig, det slår alltid fel.

Varför inte Malmbergs Consulting helt enkelt.
Och registrera en .com-domän samtidigt med den svenska .se-domänen.
Förr än du anar är ni ute och jobbar internationellt.

Jag vet, har gjort den resan själv.

PS, rättelse:
Ursäkta, Malmgren skulle det ju stå!

Knock On Woodberg
Inc är inte tillåtet... jag har provat :cool:

btw, har inte läst hela tråden så nån kanske har påpekat det redan :)
 
Lagt detta på is tills jag hittar en bank som vill ge mig vettig ränta på bostadslånet (kan inte regga bolaget förrens jag har aktiekapitalet redo på en bank). Men har ni fler bra tips på namn får ni gärna berätta :)

Edit:eller är det värt pengarna att köpa ett lagerbolag?
 
lagerbolag köper man om man har bråttomt att bilda ett... brukar kosta 5-10K + aktiekapitalet..

bildar du själv är det 2800:- registreringsavgift hos BV.

du vet väl att du kan använda de 50000 i aktiekapital så fort du fått bankintyget i princip...
 
camaro1969 skrev:
Inc är inte tillåtet... jag har provat :cool:

btw, har inte läst hela tråden så nån kanske har påpekat det redan :)
Döpte ett av mina därför till Leeinc AB :)
 
Jag tror du blir besviken om du lägger ner alltför mycket kraft på namnet. Min erfarenhet är att man är väldigt hård vid granskningen. Jag har registrerat bolag några gånger och skickade med uppåt 10 förslag i prioritetsordning. Det som godkänts har i snitt legat på plats 4-7.
Ett trick att komma förbi den delen är att infoga sitt namn eller bostadsort som del i namnet. Typ Xyz i Malmstad AB
 
Robert-san01 skrev:
Döpte ett av mina därför till Leeinc AB :)
jaa såklart inbakat i namnet... men lee inc hade inte varit okej... som att motsvara amerikanska AB...
 
fundera även på att det ska vara något lättsökt... tex lägga till A i början AAMblablabla....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.