Hej!
Vilken längd bör jag köpa av ögletråd 1,25mm / buntband för att naja / fästa golvvärmeslangen (17mm) mot armeringsnätet?
Räcker 100mm eller bör jag köpa längre?
Skall lägga ca 170m av 17mm golvvärmeslang på armeringsnätet innan golvet gjuts.
Tänkte använda ögletråd 1,25mm x längd?
Är det enkelt att skada golvvärmeslangen med tråden (t.ex. naja för hårt?)
eller ska slangen kunna röra sig lite i öglan?
Är risken stor att slangen trampas sönder under gjutningen? (tål slangen att gå på?)
Uponor verkar ange najning som en fästmetod, men hittar inte längden på deras ögletråd.
Är det bättre att använda plast buntband för att fästa slangen mot armeringen?