Hej Danny! Blivande grannar kanske??Jag Bosse samt min sambo Marie har tomt 5:532 källviken I Falun. Vi väntar på nybyggnadskarta så att vi kan ansöka om bygglov. Insåg också att beg priserna var alldeles för höga på hus mot att bygga nytt.Vi ska bygga med Fiskarheden hustyp Lommen. Mvh Bosse

lommen skrev:
Hej Danny! Blivande grannar kanske??Jag Bosse samt min sambo Marie har tomt 5:532 källviken I Falun. Vi väntar på nybyggnadskarta så att vi kan ansöka om bygglov. Insåg också att beg priserna var alldeles för höga på hus mot att bygga nytt.Vi ska bygga med Fiskarheden hustyp Lommen. Mvh Bosse

Hej hej!

Men va skoj, vi ska ha tomt 3.525 alltså tomten ovanför er, på andra sidan vägen!
Ja vi kommer verkligen "tjäna" på att bygga nytt, speciellt eftersom jag kör grävmaskin och har även jobbat som elektriker, sen känner vi folk som är vvs:are, kakel, målare mm.
Vi skall oxå bygga med fiskarheden fast vi ska ha doppingen och ett dubbelgarage! Hur gammla är ni om man får fråga? barn ?

mvh daniel

hejsan
vi har bokat tomt 5:530, så vi får se vad som sker, letar ännu billigaste byggalternativ

FamiljenT skrev:
hejsan
vi har bokat tomt 5:530, så vi får se vad som sker, letar ännu billigaste byggalternativ
Okej! skoj att det är fler som skall bygga i källviken! Hör av dig om du undrar nått!
mvh

hur har ni det med barn? Vi har två flickor på 6 och 4,5 och två pojkar på 3 & 1

Vi har en liten tjej som är 5 veckor !

danny_falun skrev:
Vi är pågång med tomt i Källviken, nån mer som skall bygga runt Falun ??!
Vi är på G:

http://vikabygget.blogg.se

:) Vika

Hej husbyggare!

Vad kul det är att läsa om era byggprojekt! Det är bevisligen fler än vi som insett värdet i att bygga nytt i Faluregionen.

Jag, Hanna och pojkvännen, Erik, har precis köpt vår drömtomt Sandsberg 6:82 i Sundborn! Vi fick tillträde till tomten i måndags, 1 oktober, så nu börjar det bli verkligt att vi faktiskt ska genomföra detta! Lite skräckblandad förtjusning sådär men mest förtjusning såklart! Längtar så efter att komma igång när vi läser era bloggar. Har ingen sådan själva tyvärr...
Vi har ritat ett eget hus som vi just nu har ute på förfrågan hos några olika hustillverkare. Inget klart än alltså men det lutar åt att det blir Dalahus i Linghed som får uppdraget. Någon annan som ska bygga i Sundborn?

Lycka till allihop!
Hanna & Erik

Vi håller på att bygga på Skutudden.

Hej!
Har varit väldigt kul att läsa eran blogg, ser fram emot att följa eran resa ytterligare! Jag och sambon har fallit pladask för doppingen men har en sluttande tomt så vi har ändrat oss en hel del...ugglan, svanen utf. doppingen och nu...doppingen m souterängdel!
Vi tänkte ha garage och förrådsutrymmen nedre delen sen doppingen ovanpå :-) Blir d alldeles tokigt? Om vi bygger doppingen m fristående garage så blir vi tvugna att placera huset så otroligt långt upp på tomten och väldigt svårt m placering av garage...
Är väldigt tacksam på synpunkter, för & nackdelar!
Lycka till!

Vi har också tomt i Sundborn som vi funderar att bygga på, den ligger på Vitsandasvägen. Dalahus har vi inte sett förut. Det ska vi titta närmare på. Annars är vi förtjusta i Fiskarhedens Morkullan.

// David

Hej granne! 3:533, slutbeställning precis klar för vårt Villa Växa (Myresjöhus). Blogg kommer. Hur går det för er? //Pop

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.