Vi bor sen 20år tillbaka i ett 1,5plans hus från 80-talet och sent igår kväll hörde jag krafsande/prasslande från vinden.
Det lät som att det kom ifrån innervägg alt från vinden. Misstänker någon form av möss/sorkar.
Jag var upp och kikade på vinden nu på morgonen och det finns inga spår efter skadedjur vad jag kan se, ingen spillning.
Vi har som sagt bott här i 20år utan några problem och möss borde väl inte flytta inomhus mitt i sommaren? Vad skulle det annars kunna vara? Borde vi sätta fällor eller kontakta försäkringsbolag?
 
Claes Sörmland
Sätt ut musfällor, kostar ju inget med en handfull. Beta med jordnötssmör eller nötcreme.

Råttor rör sig gärna nu på sommaren och upptäcker nya boplatser om man nu ska skrämmas lite.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.