kristofer12345
hej

har en gammal minimac som kag glömt uppgifter till nu när jag starta upp fen o kan inte heller fabriskåterställa den..har bild på upg på undersidan ska försöka med skiva rller usb, men vet ej vilket os x där är..
ni får kanske zooma in på texten..

tack för hjälp

• Inloggningsfönster för Mac OS X på en dator med användarnamnet "admin" och plats för lösenord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En dator med en äppellogotyp, smutsig yta, serienummer, och en person som håller i den.
    Skapa konto

Bästa svaret

10.6 Snow Leopard

• Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
kristofer12345
är det
Martin Berggren Martin Berggren skrev:
10.6 Snow Leopard
är det så! kan man fråga hur du såg det?
tack!

Storsockret
Alternativt 10.5 Leopard, samma utseende på inlogg och bakgrundbild och borde vara versionen som den datorn levererades med.

Jag har för mig att man kunde starta upp även dessa i recovery med Cmd + R vid uppstart. Isåfall kan du gå till verktyg, starta terminalen och skriva resetpassword och följa prompten.

• Gilla
David Wallin och 2 till
  • Laddar…
kristofer12345
okej tack! finns det möjlighet för er att möjligtvis hjälpa mig hitta nerladdningsdisk för detta? jag letar ävrn.. för behöver fabriskåterställa..

Du har en Mac Mini (tidig 2009).
Den senaste OS X du kan använda är El Capitan (10.11), så det borde går att återställa med den versionen oavsett vad som är installerat.

• Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
kristofer12345
W Wittlock skrev:
Du har en Mac Mini (tidig 2009).
Den senaste OS X du kan använda är El Capitan, så det borde går att återställa med den versionen oavsett vad som är installerat.
hmm lite olika bud här nu..jag läste också detta iom det är en minimac men var ej säker..

• Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
These older macOS versions are available as disk images that you can download using your web browser. To get the installer from the disk image, use a Mac that is compatible with that macOS.
If these links don't work as expected, try again using Safari, which is in your Applications folder.

Sierra 10.12
El Capitan 10.11
Yosemite 10.10
Mountain Lion 10.8
Lion 10.7
  1. Use these links to download a macOS disk image (.dmg) file.
  2. Double-click the .dmg file to open it and see the package (.pkg) file within.
  3. Double-click the .pkg file, then follow the onscreen instructions to install the macOS installer into your Applications folder.
  4. Open your Applications folder and double-click the macOS installer, named Install [Version Name]. Follow the onscreen installation instructions.

Use a bootable installer​

A bootable installer can be useful if you want to install macOS on multiple computers without downloading the installer each time, or when you can't install using the other methods. To download an installer suitable for creating a bootable installer, use the App Store or use a web browser to download from a compatible Mac. The Mac must also be using macOS High Sierra or later, the latest version of macOS Sierra, or the latest version of OS X El Capitan.
How to create a bootable installer for macOS

• Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
kristofer12345
Storsockret Storsockret skrev:
Alternativt 10.5 Leopard, samma utseende på inlogg och bakgrundbild och borde vara versionen som den datorn levererades med.

Jag har för mig att man kunde starta upp även dessa i recovery med Cmd + R vid uppstart. Isåfall kan du gå till verktyg, starta terminalen och skriva resetpassword och följa prompten.
är det cmd -s?

kristofer12345
Martin Berggren Martin Berggren skrev:
These older macOS versions are available as disk images that you can download using your web browser. To get the installer from the disk image, use a Mac that is compatible with that macOS.
If these links don't work as expected, try again using Safari, which is in your Applications folder.

Sierra 10.12
El Capitan 10.11
Yosemite 10.10
Mountain Lion 10.8
Lion 10.7
  1. Use these links to download a macOS disk image (.dmg) file.
  2. Double-click the .dmg file to open it and see the package (.pkg) file within.
  3. Double-click the .pkg file, then follow the onscreen instructions to install the macOS installer into your Applications folder.
  4. Open your Applications folder and double-click the macOS installer, named Install [Version Name]. Follow the onscreen installation instructions.

Use a bootable installer​

A bootable installer can be useful if you want to install macOS on multiple computers without downloading the installer each time, or when you can't install using the other methods. To download an installer suitable for creating a bootable installer, use the App Store or use a web browser to download from a compatible Mac. The Mac must also be using macOS High Sierra or later, the latest version of macOS Sierra, or the latest version of OS X El Capitan.
How to create a bootable installer for macOS
ja just det om kag ska ta capitan här eller vilken..

kristofer12345
får bara upp detta när jag försöker installera el capitan ??

• Felmeddelande på datorskärm, installation av macOS misslyckades, apple-installer PAGEcontroller problem.
    Skapa konto
kristofer12345
fick igång det..ska bara få ner el capitan nu för och se hur jag kan få igång hemsidor med jacascript osv.. och senare webbläsare..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.