12 345 läst ·
45 svar
12k läst
45 svar
Någon som vet hur jag får bort fastetsad natriumklorid på fönsterrutor? Tacksam för svar
Vilken han? Den frågan är inte relevant, håll dig gärna till ämnet. Haken var att jag inte hann att rengöra (spola med vatten efter verkningstiden som firman sa) pga mycket övertidsarbete. Det gick en dryg vecka innan jag spolade av fönstrena...BirgitS skrev:
Kul attityd till de som försöker komma med hjälpande förslag...mlk skrev:
Jag har beställt glaspoleringsmedlet om det inte skulle fungera med att gnugga bort hinnan...Tack så mycket för svaret.Tomture61 skrev:
Lyckades skapa repor i ett fönsterglas med rakblad och stålull en gång i ungdomen. Så ta det lite försiktigt när du provar ta bort det "mekaniskt" i början.
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 572 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 572 inlägg
Håller med, försök inte själv än att spola vatten som fasadfirman sa, kontakta fasadfirman direkt så få det åtgärda skadorna. Kan de inte göra rent fönstren så få de byta glas. Är det något fel på medlet får fasadfirman gå vidare i sin tur, det är inte ditt problem. Har du inte betalat fakturan så håll inne pengarna tills felet är åtgärdat! Bra om du mailar dina klagomål till fasadfirman så du även har det skriftligt. Hallo Konsument kan hjälpa dig om det strular.BirgitS skrev:
Läs tråden.......H HEM2121 skrev:
Problemet var väl att TS inte gjorde som firman sagt? "Spola inom ett dygn" där TS dock väntade en vecka av olika anledningar.