BirgitS BirgitS skrev:
Vad säger han nu då när det har blivit skador på glaset?
Har en firma orsakat glasskador så är det ju de som ska åtgärda det och inte du. Du bör inte hålla på och pröva olika saker för det kan göra saken sämre.
Vilken han? Den frågan är inte relevant, håll dig gärna till ämnet. Haken var att jag inte hann att rengöra (spola med vatten efter verkningstiden som firman sa) pga mycket övertidsarbete. Det gick en dryg vecka innan jag spolade av fönstrena...

• Arg
  • Wow
cpalm och 3 till
  • Laddar…
mlk mlk skrev:
Vilken han? Den frågan är inte relevant, håll dig gärna till ämnet. Haken var att jag inte hann att rengöra (spola med vatten efter verkningstiden som firman sa) pga mycket övertidsarbete. Det gick en dryg vecka innan jag spolade av fönstrena...
Kul attityd till de som försöker komma med hjälpande förslag...

• Gilla
matsivk och 11 till
  • Laddar…
Ja verkligen. För referens natriumhypoklorid = Klorin. Bör inte etsa glas, men såpa som lämnas kvar på glas kan torka in och behöva gnos bort.

N Nikorasu skrev:
Kul attityd till de som försöker komma med hjälpande förslag...
Tyckte frågan var irrelevant (vad säger han) därav mitt svar. Jag är konkret o håller mig till fakta. Absolut inte min mening att vara/verka otrevlig på något vis..

H hapazard skrev:
Ja verkligen. För referens natriumhypoklorid = Klorin. Bör inte etsa glas, men såpa som lämnas kvar på glas kan torka in och behöva gnos bort.
Ok. Provar med det och tack så mycket för svaret.

Tomture61
Vet ej om du maskinpolerat en billack ngn gång ?
Kan vara värt att prova , såg ngt inlägg om glaspoleringmedel , kan även fungera med medel för billack om det ej har etsat glaset .

Jag ber om ursäkt om jag har väckt anstöt på något vis med mitt svar. Absolut inte min mening.

Tomture61 Tomture61 skrev:
Vet ej om du maskinpolerat en billack ngn gång ?
Kan vara värt att prova , såg ngt inlägg om glaspoleringmedel , kan även fungera med medel för billack om det ej har etsat glaset .
Jag har beställt glaspoleringsmedlet om det inte skulle fungera med att gnugga bort hinnan...Tack så mycket för svaret.

Tomture61
mlk mlk skrev:
Jag har beställt glaspoleringsmedlet om det inte skulle fungera med att gnugga bort hinnan...Tack så mycket för svaret.
En maskin är mycket effektivare .
Har du testat rakblad ?

• Gilla
fixarpelle
  • Laddar…
En maskin är mycket effektivare .
Har du testat rakblad ?
Ej testat, har haft den tanken men provar övriga alternativ först. Tack för svaret:)

Har du testat rakblad ?
Rakblad är det första man bör testa då det ofta är allt som behövs.
En bild av skadan underlättar troligtvis för rådgivning istället för gissningslekar.

Lyckades skapa repor i ett fönsterglas med rakblad och stålull en gång i ungdomen. Så ta det lite försiktigt när du provar ta bort det "mekaniskt" i början.

H
BirgitS BirgitS skrev:
Vad säger han nu då när det har blivit skador på glaset?
Har en firma orsakat glasskador så är det ju de som ska åtgärda det och inte du. Du bör inte hålla på och pröva olika saker för det kan göra saken sämre.
Håller med, försök inte själv än att spola vatten som fasadfirman sa, kontakta fasadfirman direkt så få det åtgärda skadorna. Kan de inte göra rent fönstren så få de byta glas. Är det något fel på medlet får fasadfirman gå vidare i sin tur, det är inte ditt problem. Har du inte betalat fakturan så håll inne pengarna tills felet är åtgärdat! Bra om du mailar dina klagomål till fasadfirman så du även har det skriftligt. Hallo Konsument kan hjälpa dig om det strular.

• Gilla
udihow
  • Laddar…
H HEM2121 skrev:
Håller med, försök inte själv än att spola vatten som fasadfirman sa, kontakta fasadfirman direkt så få det åtgärda skadorna. Kan de inte göra rent fönstren så få de byta glas. Är det något fel på medlet får fasadfirman gå vidare i sin tur, det är inte ditt problem.
Läs tråden.......

Problemet var väl att TS inte gjorde som firman sagt? "Spola inom ett dygn" där TS dock väntade en vecka av olika anledningar.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.