4 553 läst ·
4 svar
5k läst
4 svar
Någon som testat Bosch GKF 12V-8?
Vad tycks? hur begränsad blir man?
För en oinsatt; är det skillnad på vilka frässtål man kan använda? Olika diameter på delen man fäster i apparaten? Är det alltid bättre med en stor handöverfräs? Eller kan denna lilla faktiskt göra vettiga saker?
Eller den är kanske mest till just kantprofilering?
För en oinsatt; är det skillnad på vilka frässtål man kan använda? Olika diameter på delen man fäster i apparaten? Är det alltid bättre med en stor handöverfräs? Eller kan denna lilla faktiskt göra vettiga saker?
Eller den är kanske mest till just kantprofilering?
Det är inte alltid bättre med en större fräs. GKF är en mycket kompetent kantfräs, inte bara för att den är lätt och smidig, utan framförallt för att den långsmala sulan ger väldigt bra stöd. Att använda notstål i den går men det blir inte en effektiv process och sänkmekanismen är inte lämplig för att börja mitt i ämnet.
Behöver du en kantfräs tycker jag nog att du ska köpa den ifall du redan har batterier. Den tar vanliga 8mm skaft så det ör inget problem att hitta stål.
Behöver du en kantfräs tycker jag nog att du ska köpa den ifall du redan har batterier. Den tar vanliga 8mm skaft så det ör inget problem att hitta stål.
Tack så mycket för input Ja det där med balansen och smidigheten har jag förstått är riktigt bra.
Tips på bra fabrikat av stål? Eller prisvärd plats att köpa från? Verkar generellt vara väldigt dyrt med frässtål.
För mer avancerade jobb får man väl ha bordsfräs eller en större handöverfräs antar jag, men mycket kan säkert lösas med denna!
Tips på bra fabrikat av stål? Eller prisvärd plats att köpa från? Verkar generellt vara väldigt dyrt med frässtål.
För mer avancerade jobb får man väl ha bordsfräs eller en större handöverfräs antar jag, men mycket kan säkert lösas med denna!
Jag har använt fräsen ihop med både Cobolt och Bosch egna stål med gott resultat.N Niklas Herrström skrev:Tack så mycket för input Ja det där med balansen och smidigheten har jag förstått är riktigt bra.
Tips på bra fabrikat av stål? Eller prisvärd plats att köpa från? Verkar generellt vara väldigt dyrt med frässtål.
För mer avancerade jobb får man väl ha bordsfräs eller en större handöverfräs antar jag, men mycket kan säkert lösas med denna!
Boschstålen finns i olika stora kit till bra pris på Amazon.se.
Jag gjorde ett test med fräsen för 2-3 år sedan för testa gränserna, det ska finnas här i nån tråd, ska se om jag kan hitta igen det.
Den orkade mer än enbart kantfräsning.
<Edit>
Hittade här: https://www.byggahus.se/forum/threa...osch-12v-eller-ryobi-18v.333525/#post-3187706
Klicka här för att svara