Håller på att renovera ett vardagsrum nu. Nu ska målaren tapetsera snart, och jag inser att jag inte vet om vi ens måste ha element under fönstren. Någon som provat ha en fläktkonvektor i stil med L/L-innedel istället för radiatorer? Annars kommer det nog bli en sån fläktkonvektor för kyla oavsett och radiator för värme, så estetiskt måste vi försöka få in en fläktkonvektor oavsett.

Jag har ingen uppfattning om ljudet från som krävs för att värma 20 kvm med 3kvm treglasfönster och en altandörr. Inte många veckor vi har -15, men det händer ju.

Fläktkonvektor under fönster är inte aktuellt pga krångligare rördragning.

Jag tycker man ska satsa på ett hedligt element å helst ska det ju sitta under fönstret för att förhindra kallras Det kan vara så att man störs av ljudet och eller av luftströmmarna. Sen är det ju samma för ett fläktelement för kylan men det kanske man kan stå ut med om man nu överhuvudtaget störs av den då man på sommaren är mer ute och ev kan stänga av man nu störs när man sitter i vardagsrummet

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Ja, nu har målaren hunnit tapetsera runt radiatorfästena för en radiator, så det får nog bli två gamla hederliga radiatorer där. En åtminstone.

Jag har på senare år när jag varit ute hos privatpersoner märkt av att de flesta vill undvika radiatorer. Vanligast är att man kör med golvvärme eller en fläktkonvektor istället, oftast liknande luft/luft värmepump.
Annars är en smidig lösning som jag installerat några gånger en sockelvärmare

Edit: Inga företags eller produktrekommendationer före 1år/50 inlägg
/Mats
Moderator

Redigerat av moderator:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.