Hej..

har förra veckan beställt Telia 3G bredband och sitter nu och väntar på startpaketet..

Är det någon i forumet som har erfarenhet av detta? Hur stabilt är det osv...

Ska själv ha 3G som redundant system/failover. Dvs när min ordinarie bredbandsuppkoppling går ner så skall denna ta över så man inte sitter där utan att komma åt internet.
Hängslen och livrem, javisst...men en annan fördel är att jag tänkt köra larm/övervakning på båda och således om "tjyvarna" skulle slå till (och om de är smarta tjuvar så klipper de tele, el och data innan de går in) så kommer larm/övervakning fortfarande att funka.

Jag kör med Telias Connect Pro med 3G kort. Mjukvaran väljer hela tiden den snabbaste uppkopplingen. Är jag hemma då är det trådlöst bredband via min ADSL, är jag på resande fot är det 2G eller 3G, eller hotspots LAN. Är jag på kontoret är det trådlöst LAN.

Mjukvaran var strulig i början, men efter en uppgradering funderar det förvånansvärt bra. Det är kul o sitta i en taxi i stan o se vilka nät den upptäcker där hela tiden, många har oskyddade trådlösa nät. ;)

3G fungerar som bredband, men det är ju betydligt roligare med lite högre hastigheter :-?

Har bara erfarenhet av 3 då en kollega använder deras 3G tjänst för att ersätta ett fast abbonemang plus analogt modem. Det fungerar fint rent teknikst men prestanda är lite låga om man ska göra någonting annat än att surfa lite.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.