Hallå där,

Har fått kontakt med ett byggföretag som heter Fisheye Construction AB i Stockholm. Någon som anlitat dessa? Kan de rekomenderas?

Tycker det är svårt det här med att veta om ett företag är bra eller inte. har sett en tråd om detta tidigare. Referenser man får av ett företag säger ju givetvis bra saker. Allt kan ju också se bra ut hos RSV.

Som sagt om någon varit i kontakt med företaget är jag tacksam för input då det är ett relativt stort bygguppdrag jag ev. tänkte anlita dem för.

Jag måste nog varna för Fisheye Construction AB. Enligt lokaltidningen så verkar dom inte vara seriösa.

I ett reportage där så har dom lagt tak på två hus i kallhäll med läckage(kraftigt).

Husägarna får heller inte tag i FC AB..

!VARNING!

Ja, sedan senaste kontrollen hos RSV har nu företaget skaffat "poste restante" adress vilket skattemyndigheten uppger att företag gör som inte vill att man skall få tag på dem. De har överhuvudtaget inte redovisat något för 2004. Vid kontroll hos bolagsverket framkommer att deras revisor frånträtt på eget initiativ i december. Denne har skrivit ett brev till bolagsverket där det framkommer att de frånsäger sig uppdraget eftersom företaget ej redovisar något för dem om sina förehavanden.

Har också fått höra från annat håll att de ägnar sig åt att blåsa underleverantörer och som vi sett ovan även kunder.

Familjen heter Jörlefjord som driver företaget, far och två söner.

Så det är väl bara att se upp.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.