Efter ytterligare löften - nu den nionde utlovade "absolut 100%" säkra leveransdagen har denne Henrik Coordes lovat betala tillbaka pengarna.. Vi får se hur mycket sanning det ligger i detta löftet. Återkommer med rapport om detta...

Nu har vi blivit lovade pengarna tillbaka sedan helgen (nu är det torsdag)...knepigt att han fortfarande håller kontakten via mejl...och lovar och lovar. Men nu har jag tröttnat, idag ska jag skicka in polisanmälan och försöka spärra honom på blocket - både i Sverige och Tyskland...någon som vet fler sätt att varna för denna människa??

Min erfarenhet av att anmälan någon på blocket är att inget händer.

Jag anmälde "Byggimporten i Sösdala" när likvidation inleddes för en månad sedan. Nu är konkursen genomförd och de har fortfarande 227 annonser på Blocket.
Styr annonsintäkterna?

Begärde en offert från dem igår natt och fick svar idag. Offerten hade låga priser, men saknade flera detaljer som jag specificerat i min begäran. Det som dock fick mig att utesluta dem (bortsett från ovanstående inlägg som jag läste senare) var den rabatt jag skulle få om jag beställde senast imorgon eftersom de "hade plats på lastbilen" och åkte "till Tyskland denna vecka".

Det är möjligt att de mått jag angett på mina fönster är så pass standardiserade att de är hyllvaror, men i så fall är det de första jag kontaktat som inte har någon leveranstid. Osar katt så det ryker om det!

Exakt de erbjudandet fick jag med, då var de bara å bryta kontakten med dom då jag vet att dom fönster jag har är långt ifrån standardmått.

Akta er för detta företag!

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk

Hello, I hope you agree, that I write in german, because my swedishis too simple to write important things.
I know Benjamin-Hendrik Coordess since three years from his time in prison at Neumünster, Germany. Later we planned to do this business together. First his company was called "Byggking", then Eko-Världen. I offered him a lot of prices about several building equipments, he promised again and again to fetch the products by Truck, but he never appeared to one of our appointments. It is hard for me to see, because we are very good friends, but since 3 months I can't reach him anymore. Also here in Germany are many people more than angry about him, and I recognize, that he urgently needs help to get out from his virtual world and his life of lies and deceit.
I guess the best and only way is a complaint to the police.
I hope to get in contact with Hendrik soon, and that we here can exchange new experiences and further contacts here.
Sincerly

• Gilla
gasolgrill
  • Laddar…
Hej! Jag tycker verkligen också synd om er som har blivit drabbade. Jag kollade in på deras webbsida och den känns inte seriös alls. Jag letar också efter fönster, dörrar och lite annat och nu vet jag i alla fall att jag inte ska handla här.

Lycka till och hoppas att det löser sig till det bästa!!!

han bor i lesjöfors och har suttit för bedrägeri...och fortsätter i samma bana...

Varningsflaggor:

1) .eu-adress
2) grandiost eller "luddigt" namn

/A

Användare nordi84 (Som tydligen medvetet gjort sin ID lik trådskaparens) skrev tidigt i den här tråden med gott omdömme åt firman.

Det har gått att spåra den personen till firman.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.