Är det någon som känner igen blandaren på bilden? Hittar inget fabrikat någonstans. Den läcker i skarven ovanför diskmaskinsomkopplaren.

Är det överhuvudtaget lönt att ge sig på att byta packningar eller är det bara marginellt dyrare att köpa en ny kran för runt tusenlapp?

20130210_110416.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Röran i köket bjuder jag på. Det får alltid någon annan att känna sig bättre :)

• Gilla
Casca
  • Laddar…
Krilleman
Det är Mora, ska kika om jag hittar modellen...

Skulle tippa på en Mora Temp sid 36 i serviceboken.

Redigerat:
Ser ut som mitt kök. Nappflaskor överallt :)

ullberg
Det var länge sedan jag sålde blandare, men något plingar till i bakhuvudet och säger Mora ess temp high lux, i så fall en tidig modell givet hattens utformning. Kan det stämma?

/U

ullberg
Och för att svara på dig egentliga fråga, om du i övrigt är nöjd med blandaren tycker jag absolut du ska prova att laga, läcker det bara när man spolar i kranen? I så fall skulle jag gissa att det är två o-ringar (typ o-ringar iaf) som bör bytas, och att hitta dessa till en MA ska inte vara några problem, och kostar inte speciellt mycket.

/U

Edit: jag _tror_ att du behöver en 30 90 96 (MA nr) men det måste kollas upp noggrannare, och dessutom verkar de packningarna finnas i två versioner, oklart vilken skillnad.

Redigerat:
Krilleman
Jag tolkar det som att TS behöver dessa

56,88:- :thumbup:

• Gilla
Kurtivan
  • Laddar…
ullberg
Jag gjorde min edit samtidigt som krilleman gjorde sitt inlägg, och vi tror iaf samma (dock vet jag ej skillnad på .AE & .AC, men det kanske inte spelar någon roll)

Krilleman
Ingen större skillnad på rskdatabasen

2.jpg
Skapa konto

1.jpg
Skapa konto

Suveränt! Detta forumet är otroligt. Jag tackar för hjälpen och ska såklart prova att byta dessa o-ringarna!

Kom på att jag aldrig återkom med resultat i denna tråden. Det fungerade alldeles utmärkt och vi sparade in en ny kran! Dessutom blev den ju uppsmord och fin i och med att jag hade allt isär. Kranen var ganska trög innan men nu är det nästan nykänsla.

Krilleman
Kalas!

Det är ju så det ska va! :thumbup:

Hej gott folk! Det var fem år sedan jag bytte packningarna och det håller fortfarande! Men nu har kranen börjat droppa så därför bumpar jag denna tråden igen :D

Länken som Krilleman angav längre upp fungerar fortfarande och jag undrar om någon kan hjälpa mig med vilken del jag ska byta för att få bukt med droppandet.

• Gilla
Krilleman
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.