2 456 läst ·
19 svar
2k läst
19 svar
Någon som har testat Protools ficklampa?
Sida 1 av 2
Protools led-ficklampa är jag sugen på. Någon som har testat den?
http://www.geerdinkbv.nl/producten/acculamp-protool-flc-uni-nu-met-10-introductiekorting/
http://www.geerdinkbv.nl/producten/acculamp-protool-flc-uni-nu-met-10-introductiekorting/
Den var lite dyrikeahantverkaren skrev:
https://www.handla24.se/hovslatt/pc-13514-412-tndsthushllsask.aspx
Om man skall hålla sig till ämnet. Eller nästan iaf. Ngn som har kommentarer kring bosch 10,8V lampa?
Redigerat:
Jag gillar min telefon som jag har just nu, för den har en inbyggt ficklampa som består av en grymt stark lysdiod som lyser bättre som många mindre ficklampor.Marcus J skrev:
Kanske inte så mycket att jämföra med Protool-lampan dock kanske....
Tack för tipset med pannlampa, men en sådan har jag redan, och är väl inte ett jättefan direkt. Jag har idag en dewalt batterilampa som funkar riktigt bra, fast jag skulle gärna vilja ha en lampa som använder samma batteri som min skruvdragare, vilket är anledningen till att protool-lampan är intressant.
Jag kör på Makitas batteriserie, och lampan där är både bra och användbar. Men, det jag känner är den stora nackdelen är att så fort jag använder den så är det ett batteri mindre att använda till verktygen. Iofs lätt ordnat genom att köpa fler batteri, men det har jag varit för snål för hittills.
Personligen tycker jag det är en urusel ursäkt att leta en ficklampa för att man har ett verktyg med samma batteri.
Dyra fina batterier skall inte slösas upp med ficklampor,
Det finns ju AA / AAA laddningsbara batterier och valfri lampa som kan skräddarsys till just en egna behov.
Personligen så är pannlampan Nr1 om man ska jobba med ljus mer än30sek samt behöver fria händer.
Det finns ju AA / AAA laddningsbara batterier och valfri lampa som kan skräddarsys till just en egna behov.
Personligen så är pannlampan Nr1 om man ska jobba med ljus mer än30sek samt behöver fria händer.
En annan sak vad det gäller ficklampor och belysning, personligen är jag allergisk mot dom flesta LED-lampor jag testat. Jag tycker dom ger ett för "kallt" ljus för att vara behagligt, föredrar glödlampslampor vilken dag som helst i veckan.
Såg en Wolframslampa på tekniska museet häromåret....StyrmanBerg skrev:
Jag har inget behov av ursäkter alls. Men din tanke är inte dum för det. Om vi för tillfället bortser från pannlampan - har du något förslag på lämplig lampa för mig. Jag har ungefär följande krav:Nimajneb skrev:Personligen tycker jag det är en urusel ursäkt att leta en ficklampa för att man har ett verktyg med samma batteri.
Ska kunna stå själv
Ljuset ska kunna riktas, även uppåt
Ljusflödet skall vara brett, inte koncentrerat
Den ska ge mycket ljus, men är å andra sidan inte en ersättning för 230V arbetsbelysning i form av halogenstrålkastare och lågeneriglysrör.
Ska vara tålig och kunna ta lite stryk
Kunna manövreras med handskar på
helst kunna hängas upp, dvs med någon form av inbyggd krok
Inte bli varm så man kan bränna sig på den
Produkter som diskuteras: "arbetsbelysning"
Arbetsbelysning LED 800 laddbar Ansmann
Utmärkt för arbeten inom- och utomhus
555 kr inkl moms
Läs mer
Nimajneb skrev:
Och jag ser flera därifrån jag sitter för tillfället....=)
Från Wikipedia,
Volframlampa, den vanligaste glödlampan och därmed den vanligste ljuskällan. Består av en volframtråd omsluten av en glaskupa monterad i en gängsockel (Edisonsockel - betecknade E14 eller E27, de vanligaste socklarna vilket motsvarar sockeldiamtern 14 mm respektive 27 mm).
Now we're talkin'Daniel_N skrev:Jag har inget behov av ursäkter alls. Men din tanke är inte dum för det. Om vi för tillfället bortser från pannlampan - har du något förslag på lämplig lampa för mig. Jag har ungefär följande krav:
Ska kunna stå själv
Ljuset ska kunna riktas, även uppåt
Ljusflödet skall vara brett, inte koncentrerat
Den ska ge mycket ljus, men är å andra sidan inte en ersättning för 230V arbetsbelysning i form av halogenstrålkastare och lågeneriglysrör.
Ska vara tålig och kunna ta lite stryk
Kunna manövreras med handskar på
helst kunna hängas upp, dvs med någon form av inbyggd krok
Inte bli varm så man kan bränna sig på den
Då jag själv är pannbandsfreak ihop med att jag kör strålkastare med 2 lågenergilampor så har jag inte grottat ner mig i marknaden.
Kan Ebay vara en start?