Gammalt vattenlås under diskbänk med tätningskitt och isoleringstejp, bredvid rör och köksartiklar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tänkte förbereda för installation av diskmaskin i sommarstugan och byta det gamla vattenlåset till ett nytt IFÖ med anslutning för avloppsslangen.
En oöppnad förpackning med IFÖ övergångsstycke för vattenlås ligger på en färgglad matta.
Skapa konto

Jag har ganska liten erfarenhet av Olofström v-lås. Jag har bytt ett par gånger på diskbänkar från slutet av 60-talet. Då använder man övergångskopplingarna som på bilden ovan. De är olika långa så att anslutningarna mot det nya vattenlåset hamnar på samma höjd vågrätt.
Ett grått IFÖ vattenlås installerat under diskbänk, med rör och anslutning för avloppsslang.
Skapa konto

Det har aldrig varit några konstigheter. Men diskbänken och det gamla vattenlåset verkar vara av en äldre modell än vad jag är van vid och innan jag gör bort mig så får jag fråga lite.....
Slänger in bilden på det befintliga vattenlåset igen:
Bild på gammalt vattenlås under diskbänk med hemgjord tätning och fråga om installation.
Skapa konto

De vita/gråa detaljerna är resultatet av föregående ägares hempuleri, det vänstra är tätningskitt man brukar ha till wc-stolar och det högra är vit isoleringstejp. Hur det ser ut bakom kittet vet jag inte. Ovanför isoleringstejpen sitter det två blanka metallkopplingar och jag misstänker att de går att dela på något sätt och ansluta en av övergångarna där. Tror ni att den andra övergången kanske skulle platsa på en eventuell gänga bakom kittet?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.