Usch, hoppas verkligen det inte är allt för illa...

För övrigt känner jag igen den där vyn från akuten, hade samma i lördags när de lappade mitt lillfinger.

Pepparkakstvål?

Nåväl, hoppas du blir återställd!

mexitegel skrev:
Pepparkakstvål?
Ska vi fortsätta på det temat tycker jag att det är värt att notera att någon i hushållet använder rakborste ;)

phl skrev:
Ska vi fortsätta på det temat tycker jag att det är värt att notera att någon i hushållet använder rakborste ;)
Kallas inredning, behöver nödvändigtvis inte användas... ;)

P
Redigerat:
pleqtiz skrev:
Jag har Festools gröna Classic första förbands låda! finns allt i den.. tillomed en påse för stympade kroppsdelar :thumbup::rolleyes:
jasså, trodde det fanns en särskild systainer för kroppsdelar som ramlat av ;)

ullberg
mexitegel skrev:
jasså, trodde det fanns en särskild systainer för kroppsdelar som ramlat av ;)
Det är precis vad man har midi-systainern till, ska det göras ska det göras rejält!

/U

Hmm, vill jag veta vad som stoppas i MAXI-Systainern? Resten?

phl skrev:
Hmm, vill jag veta vad som stoppas i MAXI-Systainern? Resten?
Hantlangaren

Hej och tack alla för omtanken... Skulle "bara" kapa en liten plast skiva på justersågen, på den avkapade biten satt ett litet metallbleck som jag inte ville skulle träffa klingan så jag skulle puta bort den. Tummen träffar då klingan och det säger bara *PANG*... Kaos med rädda gråtande barn, nedblodad pappa, och stressad maka. Fördelen med att komma in på akuten med nerbloadade händer och kläder är att man slipper sitta och vänta i väntrummet ;-)
Men jefflar vad man kan gräma sig såhär i efterhand så jädrans korkad man var som gjorde så...

phl, vad har hänt med dig???? :screwy:

Systainern var Blood proof och det var lätt att torka av den i efterhand ;)

• Gilla
jonmo
  • Laddar…
Masses skrev:
phl, vad har hänt med dig???? :screwy:
Inget i din kaliber, spräckte ett lillfinger lite under en betongklump. Det är ur världen nu, även om besöket på akuten var lite speciellt. Tog en timme och tio minuter totalt att bli ihopsydd. Inte illa en lördagkväll!

Hur blir det med din tumme, gick den att få ihop igen?

aj aj aj, Låter inte skönt...

Jag ska ner om en timme och få den undersökt, rensad och omplåstrad. Det första jag tänkte på när kirurgen sa att det såg väldigt tilltrassalt och slaffsigt ut istället för ett rent snitt, var att "Nä nu måste jag slipa klingan!" :p
hehe snacka om att vara skadat...
Ett bra argument framöver alltså, skarp klinga - rena snitt i fingrarna

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.