Är det någon som beställt något från alango.de?

Tänkte beställa lite grejer från tyskland, och enligt idealo så har just Alango det bästa priset på båda sakerna jag tänkte köpa. På idealo har butiken fem stjärnor och massor av positiva omdömen (75 st). Men om jag söker på nätet (eller byggahus) på Alango så kan jag inte hitta något vettigt.

Var på väg att beställa men blev osäker på om det är en seriös firma eller bluff. Kan ju vara fejkade omdömen tänker jag.

Tvåa på listan är ManoMano som låter skumt. Verkar dock finnas även i England. Dock en del negativa omdömen gällande reklamationer, vilket är det viktigaste enligt mig.

Ser jag endast på omdömena föredrar jag Alango, men om ingen på nätet känner till företaget blir man fundersam. Har även försökt göra sökningar på tyska (t.ex. alango.de bewertung) men hittar inget.
 

Bästa svaret

P
Inte beställt men kollar man snabbt under deras info så är enligt google företaget på en adress i schweiz där det ligger en toyota återförsäljare och adressen på deras hemsidan under ”datum” är en liten tysk by i en villa.. man kan ha företag hemma men om dom inte erbjuder tex paypal hade det varit en röd flagga för mig
 
  • Satellitbild över Pfarrgarten 28 i Lich, Tyskland, med markerad adress och omgivning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tackar! Smart att kolla adresserna, det tänkte jag inte på. Då tror jag att jag avstår.

Kanske blir från england istället. Men undrar om det blir moms+tull numera då dom gått ur eu?
 
Svarar mig själv. Att beställa från Storbritannien är ej aktuellt längre. Om man kollar t.ex. ebay så läggs det på importavgifter, och helt plötsligt blir det väldigt mycket dyrare.
 
Du kan ju köpa momsfritt hos många säljare i UK. Då blir det lite dyrare än tidigare men fortfarande möjlighet till bättre affärer än här.
 
K Kane skrev:
Du kan ju köpa momsfritt hos många säljare i UK. Då blir det lite dyrare än tidigare men fortfarande möjlighet till bättre affärer än här.
Alla säljare i england säljer momsfritt på export numera men som sagt, tull och moms tillkommer ju hemma här och det är lite svårt att slippa ifrån.
 
Räknar jag med tull+moms är det billigare att beställa inom Sverige (det jag skulle ha i alla fall).
Upptäckte dock nu att amazon.se har väldigt bra priser (ca 200 kr billigare per Makitamaskin jag tänkte köpa). Så det blir nog amazon istället.
 
Kan flika in att Manomano varit med ett bra tag på Idealo.de, ofta i toppen med lågt pris.
Säljer dom direkt till Sverige eller måste du använda en forwardtjänst?
 
Det verkar inte som att dom säljer direkt till Sverige.
 
Hej!
Vill bara informera om att jag nu gjort ett köp på denna sida för över 5000kr, så får vi se.
Betalade med kort (Amex) men de tar även PayPal.
Jag fick också ett mail om att det redan var skickat (6 timmar efter lagd beställning).
Den som lever får se!
 
  • Gilla
Putte G...
  • Laddar…
Sådär - nu ikväll fick jag paketet! Helt perfekt.
Det enda problemet var PostNord, som körde paketet mellan olika terminaler hej och hå. Och när man ringde och frågar vad dem håller på med kunde de inte förstå själva.
Dagar och åter dagar med ”försenad leverans”, ”packad på lastbil” ”kunde inte levereras”. Osv. Planerad hemleverans i tisdags mellan kl 17-22 efter samtal med kundtjänst.. ändå dök paketet inte upp. Ringde på onsdagen åter igen PostNord som la en spårning på paketet och sa att den kommer komma tillbaka till terminal och så får du hämta den där.
För cirka 30 min sen plingade det till i luren med notisen ”ditt paket är levererat”. Kollar i appen och då står det levererad men med terminalorten… Tänkte nej nu j*vlar - jag har inte emottagit något paket!
Ska ut i annat ärende genom garagedörren och pang säger det - Dörren slår upp i ett stort paket… Så nu ikväll fick jag det, men jag är tveksam till om PostNord vet att de levererat paketet :dizzy::lying:
Hur det kunde gå så fel i leveransen är ett mysterium - paketet är perfekt uppmärkt.

Alltså - Alango.de, bara att beställa, seriösa och väldigt snabb leverans från deras sida.
PostNord - funkar ibland, ibland inte..
 
T
Kultypjämt kapten_krok skrev:
Sådär - nu ikväll fick jag paketet! Helt perfekt.
Det enda problemet var PostNord, som körde paketet mellan olika terminaler hej och hå. Och när man ringde och frågar vad dem håller på med kunde de inte förstå själva.
Dagar och åter dagar med ”försenad leverans”, ”packad på lastbil” ”kunde inte levereras”. Osv. Planerad hemleverans i tisdags mellan kl 17-22 efter samtal med kundtjänst.. ändå dök paketet inte upp. Ringde på onsdagen åter igen PostNord som la en spårning på paketet och sa att den kommer komma tillbaka till terminal och så får du hämta den där.
För cirka 30 min sen plingade det till i luren med notisen ”ditt paket är levererat”. Kollar i appen och då står det levererad men med terminalorten… Tänkte nej nu j*vlar - jag har inte emottagit något paket!
Ska ut i annat ärende genom garagedörren och pang säger det - Dörren slår upp i ett stort paket… Så nu ikväll fick jag det, men jag är tveksam till om PostNord vet att de levererat paketet :dizzy::lying:
Hur det kunde gå så fel i leveransen är ett mysterium - paketet är perfekt uppmärkt.

Alltså - Alango.de, bara att beställa, seriösa och väldigt snabb leverans från deras sida.
PostNord - funkar ibland, ibland inte..

Gick in på Alango.de pga din recension, är lite sugen på en DTD171. Va fan 123.90€?! Vad missar jag? Saknas moms eller är det 50€ frakt? Billigaste i Sverige är 1990kr
 
Jag betalade 20euro i frakt :) och priset på min vara skiljde cirka 4000tkr mot Sverige :)
 
T
Kultypjämt kapten_krok skrev:
Jag betalade 20euro i frakt :) och priset på min vara skiljde cirka 4000tkr mot Sverige :)
Amen se där, det var ju lite och ingenting! Tar och testar att dra iväg en beställning jag också, ska leta runt och se om det är något mer jag ”villhöver” när jag ändå är i farten. Vad köpte du för skoj?
 
T tunellm skrev:
Amen se där, det var ju lite och ingenting! Tar och testar att dra iväg en beställning jag också, ska leta runt och se om det är något mer jag ”villhöver” när jag ändå är i farten. Vad köpte du för skoj?
En robotgräsklippare från Mcculloch :cool: Var så billigt så nu har jag två :crysmile:
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.