Mats>Jag tycker mer och mer om PU-lim, nackdelen är att man aldrig kan få isär en fog igen samt att det är dyrt. Fördelarna är utfyllnad, styrka och vattenbeständigheten.

Har inte tagit tider men jag upplever det som att PU-lim ger längre öppettid.

/Kent

snickarboden skrev:
Mats>Jag tycker mer och mer om PU-lim, nackdelen är att man aldrig kan få isär en fog igen samt att det är dyrt. Fördelarna är utfyllnad, styrka och vattenbeständigheten.

Har inte tagit tider men jag upplever det som att PU-lim ger längre öppettid.

/Kent
Intressant, själv provat det lite (kan berätta att det inte är helt saltvattenbeständigt). Får jag problem med Titebond skall jag prova PU igen, men just nu hoppas jag att Titebond håller bra, allt annat är jag nöjd med.

--- Mats ---

Mats>Jag hoppas innerligt att PU är saltvattenbeständigt eftersom jag använd det på båtar *S*
Det är ju det enda man använder där om man inte vill gå på med epoxy och det drar jag mig faktiskt för en del i och med att epoxy är kraftigt allergent.
Man blir försiktigare med åren ju.

/Kent

snickarboden skrev:
Mats>Jag hoppas innerligt att PU är saltvattenbeständigt eftersom jag använd det på båtar *S*
Det är ju det enda man använder där om man inte vill gå på med epoxy och det drar jag mig faktiskt för en del i och med att epoxy är kraftigt allergent.
Man blir försiktigare med åren ju.

/Kent
Det är från båt, eller snarare kajak, som jag säger det inte är helt saltvattenbeständigt. Min sits är limmad mot botten av kajaken via ett par kardborrband. Med Casco PU-lim. Det håller ett par månader, sedan släpper det. Om jag låter det torka, fäster det igen. Men som sagt, problemet är att det släpper i saltvatten. Epoxy skulle lösa det, men istället har jag vant mig vid att sitta lite löst.

--- Mats ---

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.