2 725 läst ·
8 svar
3k läst
8 svar
Någon som anlitat Slevcon i Gbg?
Moderator
· Stockholm
· 57 826 inlägg
Har du pratat med de som äger huset? Även om det ser bra ut så kan ju resan dit ha varit lång och tuff för beställaren.
Att fråga referenser från hantverkaren behöver inte vara så dåligt. Om du ber om färska referenser, och kanske en till där jobbet varit likt det du vill ha hjälp med, då kan det vara intressant om hantverkaren har svårt att komma fram med en färsk referens. Det behöver absolut inte vara ett problem, men man kan bli lite misstänksam.
Att fråga referenser från hantverkaren behöver inte vara så dåligt. Om du ber om färska referenser, och kanske en till där jobbet varit likt det du vill ha hjälp med, då kan det vara intressant om hantverkaren har svårt att komma fram med en färsk referens. Det behöver absolut inte vara ett problem, men man kan bli lite misstänksam.
Jag har absolut pratat med dom som äger huset. Problemet där är att hantverkaren är bekant (inte jättenära) med dom. Kan ju tillägga att arbete är relativt lite, en entréutbyggnad på 4,5 kvm.
Redigerat:
Man skall be om namn och telefonnummer till de 5-10 senaste kunderna som de avslutat jobb hos. Sedan ska man slumpmässigt välja ut minst 2 av dessa och ringa.pezlin skrev:
Om man bara får en enstaka referens eller gamla referenser så kan det vara ett tecken på att de har svårt att skaka fram dessa. Det kan antingen bero på missnöjda kunder eller att firman inte är så gammal. I båda fallen kan det då vara läge att dra öronen åt sig.
Klicka här för att svara
