Vi är i tagen med att bygga ett nytt badrum och för att vara säker att man gör allt korrekt har jag kontaktat en skadeförebyggare på mitt försäkringsbolag (Länsförsäkringar). Självklart ingår även studier av GVK och PERs branchregler.

Skadeförebyggaren rekomenderade att man skulle använda en produkt från Wirsbo, PEX rör-i-rör, för tappvattnet.

Min fråga blir så klart. Har någon här erfarenheter av PEX-systemet, bra som dåliga?

Jag får en känsla av att priset kan skilja en del från vanliga prisolrör...

Tacksam för alla svar.

Bob_the_builder
Det finns flera här som kört Wirsbos system, själv använder jag Roths. Jag tycker det är ganska smidigt, men visst blir det dyrare än prisolrör. Man "måste" köpa på internet för att få ett rimligt pris, t ex på www.sigro.se.

lite partiskt att rekomendera Wirsbo ?
Rör i Rör fins ju som sagt av flera fabrikat.
jag har inte arbtat så mycke med det, men det lilla jag gjort måsta jag säga att det är oerhört smidigt

Angående priset så är det inte dyrare än koppar. Jag drog LK det funkade helbra.

Roth X-PERT S5 erfarenheter? Verkar ju vara mkt bra rör- bättre än Wirsbo?

Jag har använt Wirsbo i flera år, och tycker det funkar utmärkt, har aldrig varit med om att det brustit eller något sånt,

Vad priset beträffar så är väl Pex, oavsett märke mycket billigare än kopparrör,
Wirsbo 15x2,5 hos Rinkaby rör, 26:- metern...

En fråga angående dimensionering av golvärmerör. Är det inte bäst att köra 20*2mm överallt? Istället för att blanda..Är det inte bara lägga med större glipa istället för tätare dragningar med smalare rör?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.