J
Är det någon som vet vad dessa små skalbaggar är för några? De kommer tillbaka efter städning, flera stycken om dagen och ligger på golvet i sovrummet. Kan inte förstå var de kommer ifrån. Är de skadliga? Svårt att se på min dåliga bild, men ca 5 mm långa. Liten brun skalbagge på ca 5 mm på ljust golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Pälsängrar

• Gilla
zwennebanan
  • Laddar…
Försök ta en bättre, tydligare bild. Har du matta på golvet och isåfall vilken typ?

J
Hej tack, jag har också hittat pälsängrar som enda möjlighet. Nu har cederträ inhandlats :-)

• Gilla
zwennebanan
  • Laddar…
Detta är inga pälsänglar dom på bilden är ute efter blod & då blir dom ca 3-4mm , innan är dom ca1-2mm så dessa är inte lätt att se utan ett förstorings glas..((Dessa små skalbagar Biter på människor & djur !!!)))
Känns som ett getingstick u ´´ , så otrevligt detta är(( USH!!!!))

D DejvidK skrev:
Pälsängrar
Detta är inga pälsänglar(( se på bilden !!!)) Små skallbagar det är+++!!

• Haha
zwennebanan
  • Laddar…
BirgitS
C Chris Nordin skrev:
Detta är inga pälsänglar dom på bilden är ute efter blod & då blir dom ca 3-4mm , innan är dom ca1-2mm så dessa är inte lätt att se utan ett förstorings glas..((Dessa små skalbagar Biter på människor & djur !!!)))
Känns som ett getingstick u ´´ , så otrevligt detta är(( USH!!!!))
Blanda inte ihop dina kryp med Jockes. Hans kryp var 5 mm och det står inget om att de suger blod.

• Gilla
NyKarin
  • Laddar…
J
Precis, nu var det några år sedan jag blev av med dom. Cederträ funkade dåligt, men jag löste det med en hemmasnickrad lösning. Köpte IPA på Amazon, alltså inte ölen utan isopropylalkohol. Sprayade sedan runt alla socklar längs med golvet, dagligen under en vecka. Luktade spritfabrik, men det fick bort de äckliga krypen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.