Jag har monterat ett nytt gipstak. Det spacklades och börjades måla. Men på en plats på en yta 200x30 cm kommer bubblor/blåsor hela tiden (storleken mellan 1tii 2 cm i diameter) . Vi skrapade bort och spacklade på nytt och målade om igen. Men om halvtimme efter ommålningen bildas bubblorna ändå. Då poppar upp där och här . Nu har vi spacklat och målat om 4 gånger. Vad kan det vara för fel och hur kan man lösa problemet? Spackel och färg är av bra kvalité.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Nej, blåsorna bildas inte ens där det skruvarna sitter. Dessutom kan komma nya. Jag tänkte först att det uppstår någon kemisk reaktion mellan färg och spackel - finspackel av märke Sadolin. Men vi använde först Beckers färg, sedan bytte till Nordsjö... Problemet står kvar.
Klicka här för att svara