Jag har monterat ett nytt gipstak. Det spacklades och börjades måla. Men på en plats på en yta 200x30 cm kommer bubblor/blåsor hela tiden (storleken mellan 1tii 2 cm i diameter) . Vi skrapade bort och spacklade på nytt och målade om igen. Men om halvtimme efter ommålningen bildas bubblorna ändå. Då poppar upp där och här . Nu har vi spacklat och målat om 4 gånger. Vad kan det vara för fel och hur kan man lösa problemet? Spackel och färg är av bra kvalité.
20150422_150638.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
S
hur förvarades skivorna?

Vi köpte dom på K-Rauta och sedan var dom i lägenheten i ung. 1 vecka innan vi började montera.

S
konstigt kanske fett prickar

Sitter skivan bra mot underlaget? Jag spacklade en skruvskalle ett par ggr innan jag insåg att skivan knte satt fast lokalt så att skallen trycktes igenom när jag rollade

S
ser faktiskt ut som skruvar när man zoomar in

Nej, blåsorna bildas inte ens där det skruvarna sitter. Dessutom kan komma nya. Jag tänkte först att det uppstår någon kemisk reaktion mellan färg och spackel - finspackel av märke Sadolin. Men vi använde först Beckers färg, sedan bytte till Nordsjö... Problemet står kvar.

Karelen skrev:
Jag tänkte först att det uppstår någon kemisk reaktion mellan färg och spackel
Detta kan hända, men det borde inte vara isolerat till en specifik yta... såvida det endast är där ni har använt kombinationen?

Nej, det är utan problem på andra platser där vi spacklade skarvar mellan gipsskivor.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.