13 921 läst ·
16 svar
14k läst
16 svar
Myresjöhus - tillval
Det är inte alls så svårt att komma upp i de siffrorna på MS tillval, vi kommer att passera 1,5 Mkr i tillval. För att sätta det i ett sammanhang, så är MS standard extremt låg. Vi har uppgraderat precis allt som går. Annat kök, andra vitvaror, isolerat garage, bergvärme, byggt ut över 50 kvm, bastu, ryggåstak, 2.7 takhöjd, 42 fönster, annan leverantör av golv, annan trapp, andra dörrar, vred och tak. Amerikans veranda, walk-in skafferi, muradspis, liggande panel, kalksten mmannapannan skrev:Hej Hanna!
Känner att det behövs en nyansering av diskussionen. Tycker att det låter oerhört mkt med 900,000 och 500,000 i tillval. Vi gjorde tillval för ca 200,000 och då tycker jag ändå att vi gjorde mkt. Det vi lade till var;
Dyrare och fler luckor i köket (ritade om köket), uppgradering av vitvaror (som väl alla gör), dyrare kakel och klinker, målad väv på bv, andra blandare, badkar, bättre isolering inomhus, kamin (den stora posten), fler elinstallationer, fler garderober, dyrare trappa & dörrar (+ skjutdörr på ett ställe) samt golvvärme i det stora badrummet.
Det vi inte hade tänkt på var framför allt elen. Där fick vi en post vi inte hade räknat med.
Lycka till med bygget!
//Anna
Det drar iväg något fruktansvärt fort. Och som sagt, standarden i MS är löjligt låg. Hyresrättkänsla rakt igenom. Men i slutänden blir det nog bra, men dyrt förståss!
//JaGus
Jag har bott i hyresrätt i 15 år och tycker att standarden i Myresjöhus är betydligt högre än i en hyresrätt. Då har jag ändå bott även i nyrenoverade hyresrätter...JaGus skrev:Det är inte alls så svårt att komma upp i de siffrorna på MS tillval, vi kommer att passera 1,5 Mkr i tillval. För att sätta det i ett sammanhang, så är MS standard extremt låg. Vi har uppgraderat precis allt som går. Annat kök, andra vitvaror, isolerat garage, bergvärme, byggt ut över 50 kvm, bastu, ryggåstak, 2.7 takhöjd, 42 fönster, annan leverantör av golv, annan trapp, andra dörrar, vred och tak. Amerikans veranda, walk-in skafferi, muradspis, liggande panel, kalksten mm
Det drar iväg något fruktansvärt fort. Och som sagt, standarden i MS är löjligt låg. Hyresrättkänsla rakt igenom. Men i slutänden blir det nog bra, men dyrt förståss!
//JaGus
Klicka här för att svara