Hej, första inlägget här!

Jag och min sambo har länge funderat på hus och börjat titta mer och mer på att bygga nytt. Vi har varit ute i Skeda Udde utanför Linköping som verkar trevligt nog att bygga på. Vi har även varit hos Myresjöhus på ett möte och fastnade mycket för huset Tenor även om det var lite i det dyraste laget (2.9 M för nyckelfärdigt hus med tomt och alla ansl. avgifter) En billigare variant är annars Landsort som har nästan likadan planlösning men annorlunda utseende på utsidan då, dock 280.000:- billigare för att bygga det på samma tomt. (Tenor ingår en carport + förråd vilket det inte gör med Landsort)

Någon med synpunkter eller bilder på dessa två hus?

Mvh

Hej,

Vad kul att ni funderar på att bygga i Skeda Udde. Jag och min man har också tittat på tomt där. Har ni reserverat tomt redan?

Vad gäller husen ser båda väldigt fina ut. Smart planlösning i båda. Har ni bestämt er?
Vi bor nu i ett hus med carport vid groventrén och det är verkligen suveränt så det kan jag varmt rekommendera.

Mvh

Vi valde mellan Landsort och Stallgården. Blev det senare. Har ni kollat på det?

Hej! Vi har byggt Lilla Herrgården med Myresjöhus och är jättenöjda! Ni kan se vårat byggge på http://lillaherrgarden.blogg.se/ , Kom ihåg att ni kan ändra hur ni vill avssende planlösningen. Det kostar ingenting, det som kostar är om ni ska ha flera väggar. sedan kan man ändra an hel del med fasader och fönster, det är inte så jättedyrt som man tror. ta bara reda på alla kostnader innan ni börjar att bygga och säg verkligen till hur ni vill ha det. Det kan sticka iväg mer än man tror, speciellt om man börjar trixa med burspråk, jätteglaspartier osv =)

Hej igen.

Vi valde bort Myresjöhus pga priset, vi hade idag inte möjlighet att ta lån till det pris vi fick för båda husen. Vi har reserverat en tomt i Skeda Udde men valt Smålandsvillan istället!

Mvh

Lycka till med erat husbygge! Kommer att bli bra det där =) SMV har fina hus dom med

Vi tittade också på Tenor först, men tyckte att det var i minsta laget med två tonårsbarn ( + alla deras kompisar som "dräller" omkring ) Planlösningen är jättefin , så vi valde istället Å-hus. Det är ju i princip samma hus men bara större. Just nu väntar vi på ritningar från Myresjöhus så vi kan lämna in för bygglov sedan.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.